۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

استین مدل دار مانتو

استین مدل دار مانتو

در مقاله ی استین مدل دار مانتو به آموزش این آستین طبقه ای می پردازیم. اول از همه الگو ی تنه ی مانتو را توضیح می دهیم. این مدل مانتو با الگوی پنس سرشانه دوخته میشود . ابتدا پنس سرشانه را به پنس فرانسوی منتقل کنید .(الگوی استین چین دار)

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

پایین پهلوی مانتو را به اندازه ی ۲٫۵ سانتی متر فون کرده و به خط باسن به صفر برسانید ( خط سبز ) .از خط حلقه ی گردن و خط وسط جلو به اندازه ی ۴ الی ۵ سانت فاصله بگیر و خطوطی موازی با این خطوط رسم کنید ( خطوط قرمز ) .

استین مدل دار مانتو

استین مدل دار مانتو

این خطوط  ( خطوط قرمز ) از الگو جدا میشود و روی پارچه ای با رنگ متفاوت برش میشود .در این مدل بهتر است  که سجاف حدود ۲ سانت بزرگتر از نوارِ جلوی مانتو باشد ( خطوط زرد )حتما پشت نوار و سجافِ مانتو را لایی حریر بچسبانید .

استین مدل دار مانتو

برای الگوسازیِ آستین این مدل ابتدا فاصله ی بین خط کف حلقه تا خط مچ را تقسیم بر ۲ کنید تا خط آرنج بدست بیاد ( خط آبی ) .سپس فاصله ی خط کف حلقه تا خط آرنج را تقسیم بر ۳ کنید و در این قسمتها خطوطی موازی با خط آبی رسم کنید  ( خطوط قرمز و سبز ) .

استین مدل دار

خطوط قرمز و سبز و آبی را با خط کش اندازه گرفته و یادداشت کنید .این خطوط ( خطوط قرمز و سبز و آبی ) اهمیت زیادی دارند بنابراین شما حتما باید بعد از برشِ آستین این خطوط را پشتِ هر دو آستین با کاربن و رولت بکشید و روی این خطوط را کوک بزنید تا این خطوط از روی آستین هم قابل تشخیص باشند.

استین مدل دار مانتو

در مرحله ی دوخت ابتدا خط زیر آستین را بدوزید و اتو کنید .روی این آستین سه تا طبقه به شکل دامنِ ربع کلوش . نیم کلوش و چهار کلوش ( تمام کلوش ) روی این سه خط دوخته میشود .در واقع روی خط سبز یک دامنِ ربع کلوش . روی خط قرمز یک دامنِ نیم کلوش و روی خط آبی یک دامنِ تمام کلوش قرار میگیرهد.

آموزش آستین مدل دار

اندازه ی خط سبز را در فرمول دامن ربع کلوش به جای اندازه ی دورِ کمر گذاشته شده و با قدِ دلخواه ( حدود ۱۲ الی ۱۴ سانتی متر بعلاوه ی زاپاس ) روی پارچه برش بزنید بعد درزِ پشت دامن را بدوزید و اتو کنید لبه ی پایین دامن را سردوز کرده و تمیز داخل بگذارید و در نهایت دورِ کمر دامن را روی خط سبز که از قبل روش کوک انداخته بودید بدوزید .سپس اندازه ی خط قرمز را در فرمول دامن نیم کلوش به جای اندازه ی دورِ کمر گذاشته شده و با قدِ دلخواه ( حدود ۱۴ الی ۱۶ سانتی متر بعلاوه ی زاپاس ) روی پارچه برش بزنید بعد درزِ پشت دامن رو بدوزید و اتو کنید لبه ی پایین دامن را سردوز کرده و تمیز داخل قرار دهید و در نهایت دورِ کمر دامن رو روی خط قرمز که از قبل روی آن کوک انداخته بودید بدوزید .

آموزش خیاطی

در مرحله ی بعد اندازه ی خط آبی را در فرمول دامن تمام کلوش به جای اندازه ی دورِ کمر گذاشته شده و با قدی به اندازه ی (( فاصله ی بین خط آبی تا خط مچ بعلاوه ی زاپاس ) بعلاوه ی ۲ سانتی متر ) ( چون این قسمت باید از مچ آستین بلندتر باشد) روی پارچه برش بزنید بعد لبه ی پایین دامن را سردوز کرده و تمیز داخل بگذارید و در نهایت دورِ کمر دامن را روی خط آبی که از قبل روش کوک انداخته بودید بدوزید .(الگوی استین پفی کوتاه)برای اینکه دامن تمام کلوشِ پایین آستین دو تا درز نخورد برش پارچه را به صورت زیر انجام بدهید .ابتدا مربعی به ضلع اندازه ی (( حاصل فرمول دامن چهار کلوش بعلاوه ی قد دامن بعلاوه ی زاپاسِ پایین دامن ) ضربدر ۲ ) روی پارچه برش بزنید .(الگوی اولیه استین)پارچه را از وسط طول و وسط عرض تا بزنید ( خطوط زرد ) تا پارچه ی شما به صورت چهار لا دربیاد بعد به روشی که قبلا توضیح داده شد دامن تمام کلوش را برش بزنید . با این روش دامن پایین آستین شما اصلا درز نمیخورد .

استین مدل دار مانتو استین مدل دار مانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس