۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

ابزارهای خیاطی

ابزارهای خیاطی

در مطلب ابزارهای خیاطی می خواهیم درباره ی انواع میز اتو صحبت کنیم (انواع ابزار خیاطی ). همانطور که می دانید اتو کشی در خیاطی یکی از مهم ترین مراحل است و در هر مرحله از دوخت و دوز باید این کار صورت بگیرد برای اتو کردن قسمت های مختلف لباس مانند حلقه آستین ،یقه و یا درز های کوچک شما باید از میز ها و یا بالشتک های مخصوص این کار استفاده کنید تا در اتو کردن با مشکل مواجه نشوید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

ابزارهای خیاطی

میز اتو

    این میز تخته ای است حدودا ۷۰ تا ۱۲۰ سانت به عرض حدود ۳۵ سانت که روی آن می توان پارچه یا لباس را صاف کرد و اتو(اتوکاری لباس) زد. بعضی از انواع آن که اکنون در بازار ایران غالب هستند روکش دارند یعنی با الیاف مقاوم در مقابل گرما روکش شده اند . میز اتو در دو نوع پایه دار و رومیزی با پایه فلزی و تاشو به بازار عرضه شده است. انواع دیگری مثل میز اتوی حرفه ای و یا کشویی که قابل جمع شدن در قفسه نیز هست هم ابداع شده است.

ابزارهای خیاطی ابزارهای خیاطی

بالشتک دراز (بالشتک درز)

   این  بالشتک برای قسمت هایی از لباس که لوله ای شکل هستند درست شده و با آن درز آن قسمت مثل درز داخلی شلوار و یا آستین را می توان باز کرده و به راحتی اتو کنید. (آموزش دوخت آستین به لباس )

ابزارهای خیاطی

انواع ابزار خیاطی

ژانت

   از آن بعنوان میز اتوی آستین هم نام می برند.  مانند بالشتک درز برای اتوی درز آستین و شلوار استفاده می گردد و دارای پایه کوچکی است که قسمت لوله ای لباس در آن جا می گیرد. انحنای انتهای ژانت برای اتوی کاپ خرد خورده آستین مناسب است . یعنی بعد از اینکه کاپ آستین را خُرد داده و مرتب کردید برای راحت تر وصل شدن آن را اتو کرده سپس به تنه لباس بچسبانید.ابزارهای خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس