۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش کیمونو مجلسی

آموزش کیمونو مجلسی

با آموزش کیمونو مجلسی با مدرس سرکار خانم نیلوفر انجم روز در خدمت شما هستیم، برای رسم الگوی کیمونو مجلسی ابتدا الگوی اساس شومیز را رسم می کنیم، برای رسم الگوی اساس شومیز ابتدا خطی گونیا شده در سمت راست کاغذ رسم می کنیم و از نقطه 1 تا نقطه 2 به اندازه بلندی کف حلقه پایین می آییم، از نقطه 1 تا نقطه 3 به اندازه قد بالاتنه پشت پایین می آییم بعد از نقطه 3 تا نقطه 4 به اندازه بلندی باسن پایین می آییم.

آموزش پیراهن کیمونو مجلسی

از نقطه 1 تا نقطه 5 به اندازه قد لباس به طرف پایین علامت می زنیم، حالا تمام نقطه ها را به سمت چپ گونیا می کنیم، از نقطه 1 تا نقطه 6 به اندازه پشت یقه علامت می زنیم و از نقطه 6 به اندازه 2 سانتیمتر به طرف بالا علامت زده و به نقطه 1 هلال گردن پشت را طراحی می کنیم سپس از نقطه 2 تا نقطه 8 به اندازه تیره پشت به طرف چپ علامت می زنیم، نقطه 8 را به سمت بالا گونیا کرده و از نقطه 2 تا نقطه 9 به اندازه یک چهارم دور سینه + 3 الی 4 سانتیمتر به طرف چپ علامت می زنیم.

آموزش کیمونو مجلسی

نقطه 9 را به سمت پایین گونیا می کنیم، از تقاطع نقطه 8 با خط 1 نقطه 10 به دست می آید و از نقطه 10 تا 11 به اندازه 5/1 سانتیمتر به طرف پایین علامت می زنیم، از نقطه 11، 5/1 سانتیمتر به طرف راست علامت می زنیم. ( در این مرحله کنترل سرشانه انجام می شود ) خط 8 تا 11 را تقسیم بر 2 کرده نقطه  به دست می آید . از نقطه  به اندازه 3/1 میل به طرف راست رفته و هلال حلقه آستین را رسم می کنیم، برای گودی کمر در خط 3 در خط پهلو به اندازه 2 سانتیمتر داخل شده و به نقطه 9 و خط باسن وصل می کنیم.

برای الگوی جلو آستین کیمونو مجلسی به اندازه یقه پشت + 1 الی 5/1 سانتیمتر از نقطه 1 پایین آمده  و به نقطه 7 یقه جلو را طراحی می کنیم و کپی می کنیم. ( حلقه آستین پشت و جلو یکی هستند ) برای الگوی آستین کیمونو مجلسی از آستین شومیز استفاده می کنیم، ابتدا خطی عمود رسم کرده و ابتدای آن را نقطه 1 می نامیم، از نقطه 1 تا نقطه 2 به اندازه یک سوم مجموع ارتفاع حلقه جلو و پشت +2 سانتیمتر برای افراد چاق و 3 سانتیمتر برای افراد لاغر علامت می زنیم.

آموزش کیمونو مجلسی

از نقطه 1 تا نقطه 3 به اندازه قد آستین پایین آمده و علامت می زنیم، نقاط 2 و 3 را به طرفین گونیا می کنیم، از نقطه 1 به اندازه یک دوم گشادی حلقه جلو و پشت به اضافه 1 تا 5/1 سانتیمتر علامت زده روی خط افقی 2 نقطه 4 به دست می آید، از نقطه 1 به اندازه یک دوم مجموع گشادی حلقه جلو و پشت + 1 تا 5/1 سانتیمتر علامت زده روی خط افقی 2 نقطه 5 به دست می آید، خط 2 تا 4 و 2 تا 5 را تقسیم بر 3 کرده و از یک سوم اول 5/1 سانتیمتر بالا رفته و یک سوم ، سوم را 5/0 سانتی متر پایین می آییم و هلال تاج آستین را رسم می کنیم، از طرفین نقطه 3 به اندازه یک دوم دور ما چ علامت زده نقاط 6 و 7 به دست آید .

سپس یک خط گونیا شده از راس سرشانه و حلقه آستین رسم می کنیم، از این خط 10 سانتیمتر پایین آمده و سپس از علامت 10 سانتیمتر به راس یقه رسم کرده و روی این خط به اندازه قد آستین و سرشانه علامت می زنیم، در ادامه از این خط به صورت گونیا با خط بالا به اندازه یک دوم دور مچ علامت زده و این خط را به خط کمر وصل می کنیم، خط کمر را برش زده و 15 سانتیمتر در قسمت جلو از سمت پهلو علامت زده و خطی تا لبه لباس می کشیم سپس این خط را برش می دهیم.

الگوی بلوز آستین کیمونو مجلسی

آموزش کیمونو مجلسی: این یک مدل جذاب و زیباست که بیشتر مناسب افرادی با جثه ریز و شانه های ظریف می باشد (بخاطر داشتن آستین کیمونو) و بخاطر داشتن کمری برای افرادی با اندام ساعت شنی بسیار زیباتر نشان می دهد، بهتر است از پارچه های کمی ضخیم (حتی پارچه های زمستانی) با افت زیاد استفاده کرد و پارچه های خشک و خیلی ظریف مناسب این مدل نمی باشند، برای آموزش خیاطی بروز و پیشرفته اینجاکلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس