۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش مولاژ

آموزش مولاژ

آموزش مولاژ

آموزش مولاژ از دوره های آموزشی که در آن هنرجویان مهارت اجرای طرح را مستقیما بر روی مانکن فرار می دهند. به این صورت ک با استفاده از پارچه و یا کاغذ و هر ابزاری که توانایی شکل دادن به آن را داشت می توان به صورت سه بعدی به طراحی لباس پرداخت.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در آموزش مولاژ مانکنی در ابعاد انسانی نیاز است. بر روی این مانکن باید یک پارچه به حالت کادر کشید که اندازه های دقیق مانکن را نشان دهد. خط های گردن، سینه و …. نمایان گردد، زیرا در حجم سازی و طراحی بر روی مانکن برای یافتن اندازه ها دیگر نیازی به اندازه گیری های مجدد نگردد. دوخت کاور و مشخص کردن اندازه های دقیق مانکن جزء دوره مولاژ است که در آکادمی هنر پارس از اولین نقطه تا پایان توسط اساتید دانشگاهی آموزش داده خواهد شد.

مولاژ و حجمی سازی برای لباس هایی در نظر گرفته می شود که تهیه آنها با الگو کار بسیار سنگین و زمان بری خواهد بود. اکثر لباس های عربی که پر کار هستند به این شیوه تهیه می گردند. در این دوره هنرجویان با مراحل کار آشنا شده و نسبت به توانایی های خود شروع به تمرین می کنند. در این روش هنرجویان آزادی عمل بیشتری دارند و می توانند به راحتی به اندازه ها دست پیدا کرده و لباس هایی دقیق آماده سازند. توجه داشته باشید اندازه های مانکن هر هنرجو باید با اندازه های خود فرد برابر باشد تا لباس های طراحی شده را استفاده کند.

آموزش مولاژ

در مولاژ لباس، طراح لباس مانکنی را که برای طراحی انتخاب می کند برابر با اندازه های شخصی می سازد. به این معنی که اگر فرد مورد نظر کوتاه قد و چاق و یا بسیار لاغر باشد مانکن مولاژ نیز باید به همان اندازه ها ساخته شود زیرا در پایان کار لباس مستقیماً برش و دوخته می شود و دیگر امکان تغییر سایز ندارد. در این دوره به هنرجویان روش ساخت مانکن نیز آموزش داده می شود تا با کمترین هزینه بتوانند مانکن هایی را با اندازه های افراد مختلف تهیه کنند و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنند.

معمولا این روش برای مشتری های خاص و سوپراستار ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش بسیار جذاب و خلاق دیگر نیاز به پرو های متعدد لباس نیست. در نتیجه کار لباس آماده و بدون ایراد سایزی به مشتری تحویل داده خواهد شد.

در موارد آموزش مولاژ از موادی غیر پارچه استفاده می شود تا هنرجویان در هزینه ها صرفه جویی کنند. مثلا از کاغذ های باطله برای یادگیری این دوره می توان استفاده کرد. در این روش آموزشی هنرجویان به خوبی مهارت های دوخت و اجرای یقه های پر کار را آموزش می بینند. اجرا و تهیه دارپه ها و انواع دکلته های زیبا نیز به راحتی و با آموزش های لازم انجام می گیرد.

دوره های جامع آموزش مولاژ لباس در آکادمی طراحی لباس پارس برگذار شده و در سطح بین المللی و همپای دنیای مد و لباس دنیا و هر آنچه در مولاژ لباس هست به هنرجویان آموزش داده می شود. در پایان این دوره آموزشی هنرجویان مهارت ها ی لازم جهت اجرای مولاژ را پیدا کرده و با ایده های خلاق خود لباس هایی زیبا را طراحی و آماده می سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس