۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدلسازی و دوخت آستین

آموزش مدلسازی و دوخت آستین شومیز + ویدیو آموزشی

سلام همراهان گرامی، در ویدیوهای آموزشی قبلی آستین رگلان را یاد گرفتیم که یکسری مدلسازی داشت، در این ویدیو می خواهیم مدلسازی ها را با هم یاد بگیریم. از قسمت رأس آستین یا تاج آستین تا قسمت مچ آستین خط می کشیم و این تکه را از مرکز تا لبه آستین جدا می کنیم. وقتی می خواهید آستین یا بالاتنه را بکشید حتما نقاط موازنه حلقه آستین و حلقه آستین بالاتنه را مشخص کنید. حالا نقاط موازنه حلقه آستین بالاتنه را روی هم دیگر قرار می دهیم و یک تکه کاغذ می چسبانیم و در قسمت پشت هم همین کار را می کنیم و نقاط موازنه را روی هم قرار می دهیم و یک تکه کاغذ روی آن می چسبانیم.

 

الگوسازی و دوخت آستین شومیز

قسمتی که بین سرشانه و آستین خالی هست را یا می توانیم آزادی یا گشادی کار در نظر بگیریم یا می توانیم با قسمت خود بالاتنه طراحی کنیم که برای این کار از قسمت راس آستین 8 تا 10 سانتیمتر میایم پایین و آستین و بالاتنه رو به هم وصل می کنیم و مدلسازی می کنیم. شومیزی که داریم مدلسازی می کنیم مرکز پیش آن روی دولای بسته است و دکمه و جادکمه ندارد، پس از قسمت گودی گردن 6 الی 8 سانتیمتر پایین میاییم و یقه رو باز می کنیم و از قسمت سرشانه هم می توانیم 1 تا 2 سانتیمتر داخل بشویم و یقه را مجدد طراحی کنیم که این یقه می تواند هفت یا گرد باشد و وقتی یقه رو طراحی کردیم یک دوم حلقه گردن یا یک سوم حلقه گردن را در نظر می گیریم و با خطی به نقاط موازنه وصل می کنیم که می توانیم وسط این خط رو در نظر بگیریم و 1 تا 5/1 سانتیمتر به سمت بالا بریم و مجدد خط را بکشیم و قسمت رگلان کمی حالت منحنی داشته باشد، این تکه که طراحی شده را از الگوی بالاتنه جدا می کنیم و روی پارچه جدا برش می دهیم، قبل از بریدن الگو نقاط موازنه رو مجدد علامت بزنید که موقع دوخت به مشکل نخورید و راحت تر باشید، قسمت پیش یا جلوی کار آماده شد.

الگوی آستین در بالاتنه شومیز

برای قسمت پشت الگو هم همان کاری که برای پیش انجام دادید برای پشت هم انجام می دهیم، نقاط موازنه آستین و حلقه بالاتنه را روی هم می گذاریم و از قسمت رأس آستین 8 الی 10 سانتیمتر به سمت پایین آمده و سرشانه و حلقه آستین را مجدد طراحی می کنیم و همان اندازه که از قسمت سرشانه یقه جلو داخل شوید باید از قسمت پشت هم همان اندازه داخل شویم و بازی یقه پشت کار می تواند به دلخواه باشد که می تواند خیلی باز یا بسته باشد و به اندازه 4 سانتیمتر پایین میایم و باز می کنیم و علامت می زنیم و یقه را دوباره طراحی می کنیم، یک دوم یقه را مشخص می کنیم و به قسمت نقطه موازنه وصل می کنیم و یک دوم این خط را پیدا کرده و به اندازه 1 تا 5/1 سانتیمتر بالا می رویم و خط برش را طراحی می کنیم و این تکه از الگو جدا می شود.

آستین شومیز

دوخت آستین شومیز

آستینی که در این آموزش در نظر گرفتیم در قسمت درز وسط باز است، شما می توانید این دو تکه را جدا در نظر بگیرید که آن مدلسازی قسمت درز باز را داشته باشید یا اگر نخواستید این دو تا قسمت رو کاملا به هم وصل کنید، فقط تیکه بالا را به عنوان ساسون دوخت بزنید. روی قسمت درز آستین رگلانی که داریم می خواهیم روی آن پاپیون داشته باشد که 10 تا 12 سانتیمتر از لبه مچ دوخته می شود و مابقی درز باز می ماند، برای این قسمت بندینک داریم که می تواند 3 تا باشد یا به دلخواه کم و زیادش کنید، بندینک ها را به اندازه عرض 4 سانتیمتر و طول 18 تا 20 سانتیمتر برش بزنید این یعنی که اگر بخواهید 3 بندینک روی آستین داشته باشید باید 6 تکه برش خورده داشته باشید.

دوخت آستین

برای دوخت آستین تقریبا 10 تا 12 سانتیمتر به عنوان لیفه کنار گذاشته بودیم که با همان 1 سانتیمتر اضافه دوخت چرخ می شود و بقیه کار که باز هست باید تمیزدوزی شود که لبه آن به داخل بر می گردد و چرخ می شود، وقتی تمیزدوزی انجام شد باید قسمت لیفه را چرخ کنیم و بعد از قسمت بالای آستین تا قسمت سرشانه را برای وصل به بالاتنه چرخ می کنیم.

دوخت بندینک

بندینک را داخل درز روی آستین می گذاریم و دوخت می زنیم و دومی را هم دقیقا روبروی همان بندینک بگذارید و چرخ کنید، فاصله بین بندینک ها هم به سلیقه شماست که چقدر از هم فاصله داشته باشند. ممنون که همراه ما بودید، اگر از این آموزش لذت بردید لایک و سیو یادتان نرود و این آموزش را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس