۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی پیراهن ساتن گلدار

آموزش طراحی پیراهن ساتن گلدار

 آکادمی پارس کرج آموزش طراحی پیراهن ساتن گلدار را برایتان آماده کرده است و این آموزش توسط مدرس سرکار خانم پیرهادی طراحی و تدوین شده است.ابتدا مانکن نُه سر را طراحی می کنیم. برای کشیدن مانکن نه سر ابتدا خطی عمودی رسم میکنیم و آن را به نه قسمت مساوی ( ۳cm ) تقسیم می کنیم  .  سر اول را تقسیم بر سه میکنیم دو سوم قسمت بالایی شامل جمجمه و یک قسمت پایینی فک صورت در نظر گرفته میشود. عرض سر برابر دو سوم طول سر است .

آموزش طراحی پیراهن ساتن گلدار

سر دوم را تقسیم بر دو میکنیم تا خط شانه ها بدست آید. عرض شانه ها دو برابر عرض سر است. بین فک و خط شانه برابر است با خط گردن . پایین سر سوم خط کمر است و عرض آن برابر عرض سر است .  پایین سر چهارم خط باسن است و عرض آن دو برابر عرض سر است .  گوشه های خط شانه را به کمر و خط کمر را به باسن وصل کنید تا به شکل دو ذوزنقه روی هم در آید .  سر پنجم و ششم شامل ران ها میشود و سر هفتم و هشتم ساق پا ها و حد فاصل این دو زانو قرار می گیرد. سر نهم شامل کفش ها می شود .

آموزش طراحی پیراهن ساتن گلدار

دو دایره کوچک به عنوان مفاصل شانه دقیقا کنار خط شانه رسم کنید و دو دایره به عنوان آرنج در راستای خط کمر . همچنین مچ ها کمی پایین تر از خط باسن قرار می گیرد . شانه را با خطی به آرنج و آرنج را به مچ وصل کنید . اندازه این دو قسمت باید برابر باشد .  به این صورت اسکلت مانکن را طراحی کرده اید . سپس ماهیچه های مانکن را طراحی کنید . می توانید برای درک بهتر فرم ماهیچه ها از عکس مانکن های واقعی کمک بگیرید . پس از طراحی حرکت مانکن ، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم .

برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ ( کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳ ) استفاده شده است . در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR  103  و BR  ۹۶ استفاده می کنیم . با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم . ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ آمیزی می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرو رفته و قسمت های کناری بدن را سایه می زنیم .

پس از اتمام رنگ آمیزی پوست با مارکر ، با استفاده از مداد رنگی سایه های بیشتری ایجاد می کنیم . استفاده از مداد رنگی جزئیات بیش تری به کار می دهد و در نتیجه کار طبیعی تر به نظر می رسد . برای این که نور بیشتری روی پوست ایجاد کنیم می توانیم از اکریلیک رقیق شده یا مداد گچی سفید ( فابر کاستل ) یا خودکار ژله ‌ای سفید استفاده کنیم . بعد از اتمام کامل رنگ پوست شروع به رنگ آمیزی لباس می کنیم .

پس از طراحی حرکت مانکن ، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم . برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ( کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳ ) استفاده شده. در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR 103 و BR ۹۶ استفاده می کنیم. با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم . ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرو رفته و قسمت های کناری بدن را سایه می زنیم .

در این کار از سه رنگ مارکر ( اکر، قهوه‌ای ، خاکستری ) استفاده شده. با رنگ اکر رنگ آمیزی پارچه ساتن را با در نظر گرفتن نور و سایه شروع می کنیم . سپس برای ایجاد سایه بیشتر مارکر قهوه‌ای را روی سطح پلاستیکی می کشیم ( مثل سطح جعبه‌ی گوش پاکن ) تا مقداری رنگ روی سطح گذاشته شود . سپس مارکر اکر را کمی روی رنگ قهوه ‌ای می کشیم و دوباره با رنگ اکر که با قهوه ‌ای ترکیب شده قسمت هایی که به سایه بیشتر نیاز دارد رنگ آمیزی می کنیم . (برای ترکیب رنگ های مارکر می توانید به یک صورت دیگر هم عمل کنید به این شکل که دوسر مارکر هایی که می خواهید ترکیب کنید را روی هم به صورت عمودی قرار دهید طوری که رنگ تیره روی رنگ روشن باشد تا رنگ تیره منتقل شود . )

در مرحله بعد داخل چین و چروک ها را با رنگ خاکستری رنگ می کنیم .  سپس طرح گل های پارچه را روی کار با اتود طراحی می کنیم. وقتی از طرح پارچه مطمئن شدیم با مداد رنگی ای که با رنگ پارچه هماهنگ باشد ( در اینجا قهوه‌ای ) طرح گلها را پررنگ می کنیم و دوباره با مارکر روی سایه های قبلی را کمی رنگ می کنیم .  برای ایجاد درخشش ساتن از رنگ اکریلیک که کمی با آب رقیق شده استفاده می کنیم و با استفاده از قلمو روی قسمت های برجسته می کشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس