۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی پارچه

آموزش طراحی پارچه

آموزش طراحی پارچه دارای دوره های خاص طراحی دستی و طراحی نرم افزاری است. در این آموزش ابتدا هنرجویان با مراحل شناخت ابزارهای اثر گذار و هنرهای تجسمی آشنا می شوند. نیاز است که قواعد هنرهای تجسمی به خوبی آموزش داده شود. اجرای صحیح تناسبات و تعادل در طراحی و همچنین شناخت کافی و کامل از رنگها جزء اصلی آموزش طراحی پارچه می باشد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در مراحل بعدی این آموزش باید به هنرجویان چگونگی ترسیم و طراحی المان های جدید و ایده های نو آموزش داده شود. در این قسمت از آموزش خلاقیت و استعداد هنرجو نقش اصلی را به عهده دارد. طراحی المان ها باید بر اساس کاربرد پارچه در نظر گرفته شود. مثلا برای پارچه های رو مبلی از المان های گل بیشتر استفاده می شود. شناخت المان ها و طرح های سنتی هر فرهنگی به طراح پارچه این امکان را می دهد که بتواند طرح های نو از اساس فرهنگ خود ترسیم کند.

در مراحل بعدی لازم است که طرح حهای دستی و اجراهایی را که با ابزار های هنر های تجسمی انجام گرفته اسکن نموده و مراحل فنی و تفکیک رنگ در کامپیوتر شکل بگیرد. در این قسمت آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی و توانایی کار با این نرم افزارها جزء مهارت هایی است که باید آموزش داده شود. یعنی در اصل آموزش طراحی پارچه شامل دوره های مهارت های گرافیکی ، استفاده از نرم افزارهای گرافیکی ، شناخت مبانی و قوانین هنرهای تجسمی، ترسیم المان های نو و ایده های جدید، طراحی بر اثرپذیرها با ابزار اثر گذار تجسمی، مراحل راپورت بندی و پترن سازی و در نهایت تفکیک رنگ می باشد.

آموزش طراحی پارچه

راپورت بندی و پترن سازی از اصلی ترین مباحث طراحی پارچه می باشند. راپورت بندی طرح زمانی صورت می گیرد که قصد طراحی برای پارچه های متری را داشته باشیم. به این صورت طرح در اندازه ای مشخص تکرار می شود ولی این تکرار نباید در نظر بیننده دیده شود.

پترن سازی به معنی استفاده از یک یا چند المان برای ایجاد یک طرح یک پارچه است. معمولا در پترن سازی از یک یا چند المان با چرخش در آنها و تغییرات فاصله شکل می گیرد. این پترن ها معمولا نیز المان هایی ریز دارند.

آکادمی طراحی لباس پارس با دوره های تکمیلی طراحی پارچه سعی دارد تجربه ها و راه های نوین را در اختیار هنرجویان قرار دهد تا بتوانند با دید بازی که نسبت به پارچه پیدا می کنند در طراحی مد و لباس از آن استفاده کنند. دوره های جامع این آزمایش و آشنایی با تکنیک های انواع چاپ بر روی پارچه در مجموعه آموزش هنر پارس این امکان را به هنرجویان می دهد که هم بتوانند به عنوان طراح مد و لباس با شناخت کامل از پارچه و طراحی آن به کار مشغول شوند و هم اینکه بتوانند فقط در این زمینه به درجات بالا برسند و فقط در این زمینه چاپ اقدام به کار کنند.

این آموزش ها امروزه در کشوره های دارای صنعت نساجی به صورت کامپیوتری انجام می شود و دقیق ترین تفکیک رنگها را توسط نرم افزار ها انجام می دهند. آموزش طراحی پارچه با توجه به خواسته های هر جامعه ای در نوع ارائه طرح متفاوت است. مثلا در کشور ما آموزش ها بر مبنای طرح هی اصیل و سنتی ایرانی استوار است و در این دوره ها سعی می شود که طراحان جوان با توجه به طرح های قدیمی ایرانی به طراحی بپردازند. هرچند نیاز است که در دوره های آموزشی هنرجویان با طراحی های کشور های دیگه نیز آشنا شومند تا بتوانند به سلیقه هر قشر و جامعه ای به طراحی بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس