۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی و دوخت یقه دلبری

آموزش طراحی و دوخت یقه دلبری

برای طراحی یقه دلبری روی بالاتنه از الگویی که مد نظرمون هست استفاده می کنیم که می تواند بلوز باشد یا پیراهن یا حتی مانتو…(لباس عروسکی یقه دلبری)
معمولا قبل از طراحی هر یقه شما باید انتقال پنس ها را انجام دهید، طراحی یقه آخرین کاریست که روی لباس انجام می شود. اگر می خواهید لباستان را جلو باز بدوزید به خط مرکزی جلو cm3-5/2 جای دکمه اضافه کنید، در غیر این صورت به همان صورت یقه را طراحی می کنید. همیشه روی یقه، بازی یقه را در قسمت گردن مشتری، یعنی اینکه از کنار گردن تا بازی یقه را اندازه بگیرید، سپس قبل از هر کاری روی الگو اساس از کنار طوق گردن به همان اندازه روی خط مرکزی cf علامت بزنید و اول یقه را تبدیل به یقه خشتی کنید، یعنی همان نقطۀ اندازه گرفته شده را به صورت چهارگوش گونیا کنید. در ادامه برای این مدل از کنار گردن cm3 به طرف سرشانه رفته و یقه را cm3 گشادتر می کنیم. سپس از سرشانه cm3 تا خط گونیا شده وصل می کنیم. اگر می خواهید یقه دلبری به صورت بسته تر باشد، خط عمود یقه را به دو قسمت تقسیم می کنید و هلال پایین دلبری را طراحی می کنید، اما چنانچه خواستید یقه هلالی بازتری را داشته باشید، این خط را تقسیم بر 3 می کنیم و بعد هلال یقه را طراحی می کنیم.
برای پشت یقه به همان اندازه که یقه و جلو را باز کرده ایم، به همان اندازه هلال پشت را نیز گشاد می کنیم، البته از خط مرکزی طول یقه 2/1 قسمت بالا که در سر شانه گشاد کردیم، پایین می آییم و هلال یقه را طراحی می کنیم.(پیراهن یقه دلبری مجلسی)
برای سجاف یقه نیز از کنار یقه cm5-4 به طرف سر شانه و از خط مرکزی به طرف پایین علامت می زنیم و به همان شکل یقۀ سجاف را نیز می کشیم، اما برای پشت یقه از سرشانه به همان مقدار که در قسمت یقۀ جلو در نظر گرفته اید، برای پشت هم به همان اندازه در نظر بگیرید ولی در خط مرکزی یقۀ پشت به جای cm5-4 شما cm10-8 پایین بیایید و سجاف یقه را طراحی کنید، اگر از یقه دلبری جلوباز استفاده می کنید، سجاف جلو از پشت جا دکمه cm4-3 به طرف بالاتنه علامت زده شود و هر cm5-4 به آن وصل می شود.(آموزش دوخت یقه دلبری)
نکته: در نظر داشته باشید در قسمت خط کف حلقه سجاف از انتهای پنس سرشانه به صورت نیم هلال طراحی می شود.

آموزش طراحی و دوخت یقه دلبری

آموزش طراحی و دوخت یقه دلبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس