۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی اندام و لباس

آموزش طراحی اندام و لباس

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

آموزشگاه خیاطی کرج

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

  آموزش طراحی اندام و لباس شامل سر فصل های مقدماتی طراحی فیگور و لباس می باشد. در این دوره آموزش هنر جویان به ترسیم فیگور و شناخت تناسبات اندام و حرکات بدن می پردازند. طراحی فیگور مانکن بر اساس تناسبات سر انجام می گیرد. معمولا در طراحی لباس طول اندام متناسب برای یک مانکن را ۵/۸ سر و یا ۹ سر در نظر می گیرند. تناسبات بعدی بدن همانند طراحی پهنای شانه، سینه، کمر و باسن و هر کدام از اعضای بدن که ترسیم عرضی دارند بر اساس عرض سر اندازه گیری می شوند.

  در طراحی مقدماتی ابتدا با رعایت تناسبات و خطوط طولی و عرضی باید مانکن را به صورت خطی ترسیم کرد. خطوط طولی ۳ خط هستند، ۲ خط از شانه ها به سمت پایین تا کف پا و ۱خط که از وسط سر کشیده می شود. خطوط عرض شامل خط سر، خط چانه، خط شانه، خط سینه، خط کمر، خط باسن، خط ران، خط زانو، خط ساق، خط مچ و خط کف پا می باشد.

  در این دوره آموزش مراحل نرم کردن اندام خطی آموزش داده می شود و سپس به تمرین حرکات بدن می پردازند. بعد از آشنایی کامل و توانایی در ترسیم اندام با حرکات بدن، طراحی لباس به صورت مقدماتی آغاز می شود. ابتدا در طراحی لباس هنرجویان باید با انواع یقه ها، انواع دامن ها، انواع آستین ها، سرآستین ها و …. آشنا شوند و در ترسیم و به ذهن سپردن آنها مهارت لازم را پیدا کنند.

آموزش طراحی اندام و لباس

آموزش طراحی اندام و لباس

  کشیدن اندام شیشه ای از دروس دوره های مقدماتی آموزش طراحی اندام و لباس است. اندام شیشه ای به این معنی است که طراح با ترسیم لباس بر روی مانکن طراحی شده خطوط بدن را که در زیر لباس قرار می گیرد پاک نمی کند. در این مرحله استاد می تواند به خوبی مهارتی را که هنرجو در ارائه حرکت به مانکن داده ببیند. گاهی هنرجویان برای رهایی از کشیدن درست مانکن از ترسیم مانکن شیشه ای خوداری می کنند که این امر باعث می شود در طراحی و ترسیم حرکات بدن در زیر لباس به مشکل برخورد کنند.

  در مرحله بعدی این بار طراحان جوان می توانند لباس ها را بر روی مانکن ها دلخواه طراحی کنند به این صورت که با توجه به انواع یقه ها، آستین ها و ….. لباس هایی با ایده های جدید طراحی کنند. برای اینکه پرورش فکر هنرجویان اصولی باشد بهتر است از ترسیم لباسهایی که قبلا طراحی شده اند پرهیز کنید زیرا کپی برداری در مراحل اول آموزشی باعث می شود که طراح به پرورش خلاقیت نپردازد.

  نیاز است که طراحان جوان در این دوره به فراوان لباس ها و طراحی های اساتید و بزرگان این رشته را ببینند و تجزیه تحلیل کنند. هر لباس موفقی که در دنیای مد وجود دارد بر اساس ایده ای شکل گرفته که پیدا کردن ایده های این طرح ها در تشویق و خلاقیت بخشیدن به طراحان جوان کمک خواهد کرد.

  در آموزش طراحی اندام و لباس آکادمی هنر پارس هنرجویان علاوه بر مهارت هایی که در بالا ذکر شد با مهارت سایه پردازی بر روی لباس و مانکن، طراحی چهره و مو(طراحی چهره با مدادرنگی)، شناخت رنگ ها و استفاده درست کردن آنها، ایجاد طرح بر روی پارچه های طراحی شده لباس و همچنین توانایی اجرای طراحی را با چندین تکنیک یاد خواهند گرفت.

  در آکادمی بین المللی طراحی لباس پارس سعی در آموزش هایی بر پایه اصول و در تخصصی ترین حالت است که هنرجویان فارغ التحصیل بتوانند بعد ها در این زمینه موفق عمل کرده و سرمایه های صنعت مد و پوشاک ایران زمین شوند.آموزش طراحی اندام و لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس