۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت یقه انگلیسی

با سلام خدمت همراهان آکادمی هنر پارس، در این ویدیوی آموزشی دوخت یقه انگلیسی رو همراه با مدرس سرکار خانم عبداله پور یاد می گیریم، همونطور که دیدید و مشاهده کردید. یقه انگلیسی جزو یقه های رسمی هستش و در کت و پالتو و مانتو ها استفاده میشود و حالت رسمی و شیکی به لباس می دهد و خانم ها در هر سن سالی از 18 سال به بالا می تونن ازش تو لباساشون استفاده کنند و یا لباس هایی رو که یقه انگلیسی دارن رو انتخاب کنید. با ما تا انتهای ویدیو همراه باشید.

آموزش دوخت یقه انگلیسی

دوخت یقه انگلیسی: قبل از رسم یقه انگلیسی در بالاتنه باید انتقال ساسون رو انجام بدیم و بعد بازی یقه رو هم مشخص می کنیم که در واقع جای قرار گرفتن دکمه هستش، بعد از مشخص کردن جای دکمه قد مانتو یا کت را تا جایی که تمایل داریم ادامه می دهیم، برای لباس هایی با یقه انگلیسی بهتر است آستین کتی یا دو تکه در نظر گرفته شود که در آموزش های بعدی این آموزش نیز به شما در قالب ویدیو یاد داده خواهد شد.همچنین در این لباس های رسمی جیب فیلتاب در نظر گرفته می شود که میتواند نقاب دار هم باشد و جلوه زیبا و لاکچری به لباسمان بدهد، اینگونه پوشش ها را میتوان در مهمانی های رسمی، جلسات، محل کار اداری و خیلی جاهای دیگر پوشید و خاص نشان داده شد.

برای کشیدن یقه، ابتدا ما انتقال ساسون رو انجام میدهیم و حالا میرسیم به مرحله کشیدن یقه، اولین کاری که شما میکنید باید بازی یقه رو مشخص کنید که چقدر میخواهید از بدن پیدا باشه، شما میتونید بازی یقه رو از گودی گردن تا جایی که دوست دارید با متر اندازه بگیرید یا اینکه قسمتی که میخواهید جایگاه دکمتون باشه رو روی الگوتون مشخص کنید. پس اول روی الگو با اندازه 5/2 سانتیمتر از خط مرکزی جلوی الگو به سمت چپ میرویم و خط جای دکمه رو مشخص میکنیم و تا هرجایی که قد لباستون هست امتداد میدهیم.

خوب من میخواهم جایگاه دکمه روی خط کمر باشه و از گوشه گردنم اندازه 1 سانتی متر به سمت داخل میاییم و یقرو یه مقدار آزادش میکنیم توی مرحله بعد از همین گوشه گردن 1سانتی متر هم به سمت بیرون در امتداد سرشونه میرویم حالا این نقطه رو به محل دکمه و جای دکمه وصل میکنم. توی این مرحله شما با توجه به باز بودن یقه و اینکه شکست یقه و هفت یقه چقدرباز هستش شما باید روی الگو لقی بگیرید، این لقی هم برای این هست که چون بدن ما دارای برجستگی هایی هست و برای اینکه یقه روی لباس خوب بخوابه این لقی ها روی الگو گرفته میشه و این حالت یکدستی که ممکنه روی لباس به وجود بیاد برطرف میشه.

رسم الگو یقه

دوخت یقه انگلیسی: برای گرفتن این لقی شما میتونید یک لقی در ابتدای یقه از گوشه گردن 2 تا 3 سانتیمتر به سمت داخل بیایید و وصل کنید به مرکز ساسون، سرشانه یا سینه و 1سانتیمتر هم به سمت داخل برید و یک ساسون لقی اینجا بگیرید و اینو روی الگو ببندید. ساسون بعدی چون الان بازی یقه من خیلی بیشتر از حد نرمال هست میخام این بازی بیشترم بشه میام این لقی هم در نزدیکی خط  سینه میتونیم با گونیا ،این گونیا رو بذاریم روی خط شکستمون و از این طرف هم به خط ساسون سرشونه و به مرکز سینه وصل کنیم و اینجا هم بیاین یک لقی دیگر بکشیم.شما میتونید از لقی هاتونو با توجه به سایز سینه تغییر بدهید یعنی باید اینکارو انجام بدیم، با توجه به سایز  سینه هرچه سایز سینه کوچکتر بود شما لقی هاتونو از 6میلیمتر شروع میکنید، سایز سینه متوسط 1سانتیمتر و سایز بزرگتر یک و نیم سانتیمتر باید لقی بگیرید. وقتی شما این لقی ها رو میبندید، خط شکستتون جابجا میشه و دوباره باید ویرایش کنید.

الگو دوخت یقه انگلیسی: بعد از کشیدن خطتتون شما میاین الگو پشت بالاتنتون درنطر بگیرید کنارتون میدارید اولین کاری که میکنید چون من قسمت جلو الگو یقه جلورو از قسمتسرشونه 1سانت ازاد کردم قسمت پشتم همینطور اندازه 1سانت ازاد میکنم گردی حلقه پشتو یه مقدار ازاد میکنم حالا با متر ایستاده مترو به صورت گردمیگیریم دورحلقه گردنو به صورت استاده اندازه میزنیم حالا این اندازه که ب دست اوردیم از همین 1سانتی متر که از گوشه  گردن رفته بودیم بالا ینی شروع خط شکستمون درانتدادهمین خط به اندازه پشت گرفتم میرم بالا و یک خط صاف میکشم این خطی که از روی یقه رد شده اینجارو من یک نقطه در نظز میگیرم و اسمشو میذارم z حالا فاصله z تا خظمو اندازه میگیریم اینجا برای من 14سانتی متر این فاصله را به صورت پرگار فرض کنید فکرکنید شعاع پرگار به سمت راست حرکتش بدین و به سمت راست کمان بزنید این فاصلرو اندازه این کمانتون باید به اندازه 4سانتی متر باشه.نقطه که به دست اوردین به نقطه گشاد شده یقه وصل کنید بعد به وصیله گونیا این نقطه رو به صورت 90 درجه به اندازه 8-10 سانتی متر به سمت چپ حرکت کنید حالا از نقطه z به اندازه 4-6 سانت میام پایین این فاصله قسمت دال یقتونه، دوباره به صورت 90درجه و به وسیله گونیا با خط شکست به این حالت به اندازه 8-10 سانت به سمت بیرون میایم عددی که من به شما میگم عدد نرمال  هستش میتونید کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید حالااین فاصله را من وصلش میکنم به نقطه شکستمشما باز میتونید این فاصله را صاف رسم کنید با خط کش یا انحنا وصلش کنید ازاین نقطه 2سانت دیگه به سمت بالا حرکت میکنم حالا اینجارو وصل میکنم به سرنقطه جا دکمه که باالا رفتم 2-3سانت دیگه بالا میریم که فاصله دال پایینی و بالایی یقه ماست و از این نقطه وصل میکنم جا دکمم حالا از نقطه بالا به صورت 90درجه 2سانت میکشم و وصلش میکنم شما یا میتونید منحنی برش بزنید یا نه میتونید تیز به یقتون بدبد و یقه ما از این نقاط برش میخوره

برای یقتون باید سجاف طراحی کنید برای طراحی سجاف از انتها سرشونه به اندازه 6-8 سانت به سمت داخل حرکت میکنیم روی سرشونه علامت میزنیم و ازقسمت پایین لباستون 6-8 سانت میایم داخل و یک خط عمود به سمت بالا میکشیم به حالت منحنی به سرشونه وصل کنید سجاف ما خط قرمزی که از داخل الگو کشیدیم. برای سجاف پشت قسمت سرشونه هر اندازه  که روی سرشونه جلو علامت میزینم باید روی سرشونه پشت هم همونو اندازه میزنیم. توی مرحله اخر ذور الگورو قیچی میزنیم. بعد ازالگوسازی مدلمون میریم برش رو انجام میذیم برای برش یقتون بعد ازینک تیکه های بالاتنرو گداشتیم رو پارچه تیکه بالایی یقه داشتیم دوبار هم  باید ازروش برش بخوره .سجاف جلو داشتیم سجاف جلورو به صورت جلو کار باید راسته پارچتون باشه. قسمت جلوکار 1سانت دوریقه 1سانت سرشونه جای ذوخت برش بذارید. برای یقمون دوتا تیکه بالاییمونو برش زدیم برای یکی از این تیکه ها شما لایی برش میزنید دقیقا عین خودش برای سجاف پشتممون عم عین خودش ک برش خورده. مرحله برش هم تموم شد حالا میریم باهم مرحله ذوختو شروع کنیم. برای دوخت یقه باید پهلوها و جلو پشتو بهم وصل کنیم بعد از وصل پهلوها سرشونه هاهم به هم وصل میکنیم بالاتنه پشت و جلورو ازسمت رو، رو برو هم قرارمیدیم از سمتی چرت کمه باهم فیکس میکنیم و پهلوهارو میدوزیم درزهای پهلو سرشونه رو به طرفین باز میکنیم و اتو میزنیم. دوتا تیکه یقه بریده بودیم یکیشون لایی زدیم و یکی بدون لایی روی هم قرارمیدیم اون قسمت که انحنا بیشتری داره قسمتی که قرار به دور گردن متصل بشهو اون قسمت که تیزی داره قسمت بالایی یقس از قسمتی ک صاف شروع  میکنم ب ذوخت تا سرتیزی بعدی .جای دوخت اضافی قیچی میزنیم  به سمت رو برمیگدونیم. اون قسمتی ک لایی خورده باید رو کار باشه و لایی نداره زیر. یقرو از وسط تامیکنیم وسط یقرو پیدامیکنیم و یک علامت میزنم قسمت جلوکار از مرکز از اونجا علامت زدیمک به روی بالا تنه پشت دقیقا پشت بالاتنه علامتد هارو روی هم قرارمیدیم یقرو ذور پشت بالاتنه میپرخونیم. این مرحله دوختو را میتونید به صورت دستی هم  انجام بدینون بعد میخایم سجاف روی این بیاریم بعد نوبت میرسه به سجاف. شما سجاف پشتو دارین و جلورو کنارهم قرارمیدین . مادوتا سجاف داشتیم یک سجاف به سمت جلو و پشت و گردی یقرو کامل کنید.

قسمت دوختن سجاف  به سمت رو برگذدونید.

مرحله بعد برای دوخت یقه انگلیسی تمام جا دوختارو به سمت سجاف برگردونید و یک دوخت سنگین یا نیش از کار دوخت قبلی تا خط شکست یقتون بزنید

 

4 فکر در مورد “ آموزش دوخت یقه انگلیسی

  1. اعظم تهمورس گفت:

    سلام ممنون وسپاس از زحمات شما فیلم کامل این ویدئو را لازم دارم به هر قیمتی لطفا با من مکاتبه کنید تشکر می کنم

    1. mpedram گفت:

      با سلام با شماره 02166565950 تماس بگیرید یا واتس اپ 09121409042

  2. منصوره درویشها گفت:

    بسیار عالی بود خانم عبداله پور ممنون از شما

    1. personalacademy گفت:

      سلام و عرض احترام . سپاس از شما همراه گرامی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس