۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت پیراهن گیپور دخترانه

آموزش دوخت پیراهن گیپور دخترانه

با آموزش دوخت پیراهن گیپور دخترانه با ما همراه باشید. برای دوخت این پیراهن به یک قد پارچه گیپور(آموزش دوخت پیراهن گیپور) نیاز دارید و همراه با قد آستین (آستین پاکتی)و بهتر است که از گیپور کشی استفاده کنید.وسایل دیگری که احتیاج داریم یک قد آستری نیاز داریم و حدود ۲۰-۳۰ سانت تور ارگانزا است.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت پیراهن گیپور دخترانه

   ابتدا الگوی اولیه بالاتنه را می کشیم.خط دامن را از باسن به صورت اریب خط صافی را ادامه میدهیم و به این صورت به آن گشادی میدهیم.این پیراهن برش ندارد و فقط ساسون های (ساسون پشت لباس) زیر سینه دارد و ساسون فرانسوی که از زیر بغل بسته شده است .شما هم میتوانید این کار را انجام بدید و هم برش عصایی بکشید.یقه از گودی ۱و از سرشانه هم ۱سانت گشاد میشود.اگر میخواهید کاملا کیپ بدن شوند بدون هیچ اضافاتی و البته اگه شکم بزرگ ندارید میتوانید ساسون ماهیچه ای را هم زیر سینه ببندید.

آموزش دوخت پیراهن گیپور

    برای یقه یک نوار به پهنای ۲سانت (با در نظر گرفتن جای درز از هر طرف ۱سانت) و به طول دورتادور یقه ی پشت و جلو به صورت دولای باز از قسمت آستری(ساتن) برش میزنیم و لایه کوبی میکنیم.برای دگمه خور جلو ۲ نوار  به عرض ۲سانت (+ جای درز از هز طرف ۱تا ۱٫۵سانت) و طول مورد نظر (از بالای یقه تا خط کمر) به صورت دولا برش زده و لایه کوبی میکنیم.

برای آستین ها(انواع آستین لباس) هم اندازه ی مچ دست از آستری ساتن برای دور مچ مستطیهایی به پهنای ۱۰سانت + جای درز  برش میزنیم و لایه کوبی میکنیم از هر مچ آستین.

الگوی آستین را هم میکشیم و ۸-۱۰سانت از قد آستین از سر مچ کوتاه میکنیم.برای اینکه قسمت بالای کاپ کمی پف بایستد مثل تصویر، باید قد کاپ را ۳تا۴ سانت بالاتر ببریم .برای قسمتهای حلزونی هم از حریر شیشه استفاده میکنیم که باید برای هر قسمت حدود ۲٫۵ تا۳برابر اندازه ی واقعی را در نظر بگیریم و چین کش کنیم.سر حلزونی ها را هم با پایه لب تو میدوزیم.الگوی بالاتنه را میندازیم روی گیپور و آستری و برش میزنیم.برای قسمت وسط جلو از بالا تا خط کمر خط صاف در نظر گرفته و قیچی میزنیم برای جادگمه.آستری و گیپور را قبل از دوختن هر قسمت، دو لایه را روی هم مماس میکنیم کاملا و دورتادور و وسطش را با نخ و سوزن کوک میزنیم تا از هم جدا نشوند و به صورت یکپارچه در بیایند.

بعد بالاتنه را بهم میدوزیم به همین شکل یکپارچه.یعنی گیپور و آستری روی هم است.حلزونی های یقه (دوخت یقه های مختلف) را که جداگانه قبلا درست کردیم و در ۳طبقه ی جدا هستند را بهم وصل میکنیم برای هر طرف و از بالای سرشانه وسط درز قرار میدهیم ، به دور حلقه گردن هم کوک میزنیم تا برسیم به پایین شکاف جادگمه.جادگمه های لباس را میگذاریم و بعد یقه را درست میکنیم.برای یقه هم اول حلزونی دور یقه را درست میکنیم و ما بین درز بالایی یقه قرار میدهیم و بعد یقه را مثل دوخت یقه ایستاده میدوزیم به لباس.

آموزش خیاطی

مچ آستین ها را هم جداگانه درست میکنیم و میدوزیم و اول فقط حلزونی سر آستین و لای درز بالایی مچ قرار میدهیم و میدوزیم و بعد که خواستید مچ را وصل کنیم به آستین، حلزونی آن قسمت را هم قرار میدهیم بین مچ و آستین و چرخ میکنیم.قسمت کاپ آستین را اول چین کش میکنیم فقط در قسمت بالایی و بعد به تنه وصل میکنیم.جنس آستری بهتر است که ساتن باشد.لازم نیست ساتن یا گیپور خیلی گرون انتخاب کنید.تور قسمتای حلزونی از جنس حریر شیشه است.

 

آموزش دوخت پیراهن گیپور دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس