۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت مانتو pdf

آموزش دوخت مانتو pdf

 با آموزش دوخت مانتو pdf  همراه ما باشید . (آموزش دوخت مانتو کتی ساده)پارچه این مانتو از جنس مخمل است.وقتی قرار است برای یک لباس مجلسی مخمل انتخاب کنید میتوانید از مخملی که کاملا کش باشد استفاده کنید اما برای مانتو و کت از جنس مخمل خیلی بهتره است که از نوع متفاوتی استفاده شود و حالت سفت تری داشته باشد..

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی مانتو مخمل

   برای مانتو  (دوخت مانتو با الگو)و کت مخمل(آموزش دوخت کت زنانه) حتما آستر کشی انجام بدید که باعث شیک تر شدن و ایست بهتر آن میشود.برای برش پارچه ی مخمل هم خیلی به راه و بیراه آن دقت کنید.به هیچ وجه الگوها را برای صرفه جویی در این مدل راه و بیراه نندازید چون سایه می اندازد و خیلی تابلو میشود بعد از دوخت اگر از نوع کبریتی یا طرحدار باشد که میتوانید با توجه به طرح آن راهش را پیدا کنید. ولی اگه ساده بود روی آن دست بکشید.وقتی از بالا به پایین دست میکشید پرزها خوابشان به سمت پایین است.

 

آموزش دوخت مانتو pdf

   برای دوخت مانتو از جنس مخمل (انواع پارچه)هم همان کارهایی را که برای بقیه مانتو ها انجام میدادیم؛ انجام میدهیم منتهی باید یکم آزادتر باشد تا بتوانیم زیر آن آستری کار کنیم و اگر آستین آن خیلی تنگ باشد قسمت آرنج ساییده میشود .اغلب مانتو های مخمل مدل ساده با یقه ایستاده یا یقه تخت دوخته میشوند و به صورت اندامی و راسته با قد روی زانو و با برش عصایی.یک الگو میکشید و الگوی جلو را کامل طراحی میکنید.برش عصایی را روی آن پیاده میکنیم ولی باید قبلش ۲سانت نوک سینه به سمت پهلو جا به جا شود.  یقه را هم از سرشانه ها ۱سانت و از گودی پشت ۰٫۵ و از گودی جلو ۱٫۵ سانت گشاد میکنیم.

آموزش دوخت مانتو

   از قسمت گودی گردن در وسط جلو حدود ۶-۷سانت خارج میشویم و خطی به صورت اریب میکشیم تا سمت دیگه ی الگوی جلو که تا حدود ۱۵ تا ۲۰ سانت پایین تر از الگوی جلو اریب و بعدش تا پایین صاف میشود و موازی با خط برش عصایی است و فاصلش با پهلو هم به اندازه حدود یک دوم فاصله ی برش عصایی و خط پهلو میشود.حدود ۵ هلال باید طراحی کنید که بسته به اندازه ی مانتوی خودتان دارد.قسمت زیری مانتو که سمت راسته صاف برش میخورد و قسمت سمت چپ هلال برش میخورد.برای یقه(دوخت یقه های مختلف) ایستاده هم از وسط جلو ۲٫۵ تا ۳ سانت به طرفین میریم و یقه را شروع میکنیم.

دوخت مانتو

   روی همگرد و برای این مدل از همان قسمت اریب در نظر بگیرید و بعد از جدا کردن دو قسمت چپ و راست الگوی جلو که بعد از طراحی هلال ها انجام میشود ،رویهمگرد اضافه میشود .رویهمگرد و حداقل ۳سانت در نظر بگیرید.سجاف را هم با همین ترکیب در بیاورید.میتوانید برای قسمت بین سجاف و جلوی لباس که دگمه میخورد مغزی بدوزید.آموزش دوخت مانتو pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس