۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت مانتو بلند

در این مقاله با آموزش دوخت مانتو بلند(آموزش گام به گام دوخت مانتو) همراه ما باشید. شما می توانید انواع مانتوهای بلند را با یقه های مختلف طراحی کنید . یک نمونه از طراحی مانتو را در این مقاله بررسی می کنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت مانتو بلند

مدل کیمونو

   برای این مدل مانتو اول یه الگوی مانتو آستین کیمونو بکشید . از گوشه ی گردن دو سانتی متر به بالا ( خط قرمز ) و یک سانت به سمت داخلِ گردن ( خط زرد ) را علامت بزنید . با پیستوله علامت را به سرشانه و سپس به وسط جلوی مانتو وصل کنید.

آموزش دوخت مانتو بلند

 

آموزش دوخت مانتو بلند

آموزش دوخت مانتو بلند

دوخت مانتو کیمونو

   در مرحله ی بعدی باید طرح یقه را به شکل زیر طراحی کنید .طرح یقه از مقداری بالاتر از کمر شروع می شود و تا پایین خط باسن ادامه دارد . این یقه نیازی به لقی گرفتن ندارد موقع دوخت سجاف را بدوزید و از قسمتی که در شکل مشخص است با اتو خطِ شکست را مشخص کنید و یقه را برگردانید و از پشت یقه یک بست کوچک به تنه بزنید تا یقه روی بالاتنه فیکس شود.برای قسمت پیلی های پایین و لبه ی مچ مانتو لازم نیست که روی الگو اوزمان بدهید چون در آن صورت قسمت تنه ی مانتو گشاد می شود . فقط مقدار فون مانتو را کمی بیشتر کنید و به صورت دستی دو تا پیلی پایین مانتو بدهید ( می توانید جای پیلی ها رو از قبل رو الگو مشخص کنید و علامت بزنید تا جای پیلی ها قرینه دربیاد ) بعد از اینکه پیلی ها را دوختید دور تا دور لبه ی پایین مانتو را با متر اندازه بگیرید .

آموزش دوخت مانتو بلند با الگو

   یک مستطیل به طول دورِ پایین مانتو و به عرض ۲۰ سانتی متر برش بزنید. مستطیل را از وسط عرض تا بزنید طوریکه یک مستطیل به عرض ۱۰ سانت که پایین آن دو لای بسته باشد بوجود بیاید بعد این مستطیل را  از قسمت دولای باز به لبه ی پایین مانتو بدوزید روش دوخت می تواند ساده باشد. همین کار را روی لبه ی مچ هم انجام بدهید.

آموزش دوخت مانتو بلند آموزش دوخت مانتو بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس