۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت دامن

آموزش دوخت دامن

در ادامه با آموزش دوخت دامن از سری آموزش های جدید آکادمی پارس همراه شما هنرجویان و هنردوستان هستیم. تنوع دامن ها بسیار زیاد است که هرکس طبق سلیقه و نیاز خود از آن ها استفاده می کند.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت دامن

دامن از پوشش های زیبای زنانه می باشد که در مدل های مختلف مانند، دامن تنگ ، دامن ساده ، دامن خمره ای ، دامن کلوش ، دامن فون ، دامن ماهی و… با کاربردهای متفاوت ،مجلسی و غیرمجلسی استفاده می شود.

برای دوخت دامن می توان با استفاده از رسم الگو مدل مورد نظر را طراحی کرده وبرش ودوخت بزنیم. البته یک سری دامن ها هستند که احتیاجی به رسم الگو روی کاغذ ندارند و طراحی آن ها مستقیم روی پارچه اصلی صورت می گیرد مانند دامن های کلوش .

آموزش دوخت دامن آموزش دوخت دامن

دوخت دامن

برای دوخت دامن پس از پیاده کردن الگو روی کاغذ، آن را برش زده و روی پارچه می اندازیم . الگوی پشت و جلوی دامن که به صورت یک دوم رسم شده اند را روی دولای پارچه می اندازیم که قسمت الگو ی جلو روی دولای بسته پارچه و قسمت الگوی پشت روی دولای باز پارچه بخاطر زیپ دوزی قرار می گیرند و با سوزن به پارچه فیکس می شوند. سپس با استفاده از صابون خیاطی(مل) دورتادور الگو را خط می کشیم. حالا با لحاظ کردن زاپاس مناسب در دورتادور الگوها برش را انجام میدهیم.

آموزش دوخت دامن

دوخت دامن

بعد از برش کار ، ابتدا از انتهای محل زیپ ، درز پشت را تا پایین دامن میدوزیم بعد به خوبی درز را باز کرده و اتو کاری انجام میدهیم. اتو کاری مرحله به مرحله باید انجام شود. حالا نوبت دوخت زیپ است زیپ را نیز با دقت وحوصله می دوزیم تا تمیز وخوب درآید.. بعد از زیپ دوزی پهلوی جلو و پهلوی پشت دامن از هر دوطرف بهم دوخته می شوند و اتوکاری را انجام میدهیم.

بعد از اتمام کار کمر با پهنای مناسب به قسمت کمر دامن می دوزیم یا سجاف کاری می کنیم ودر نهایت لبه پایین دامن را به داخل تا زده و یک دور چرخ میکنیم.پایان کار.

آموزش دوخت دامن کوتاه

در ادامه میخواهیم آموزش دوخت دامن کوتاه را برایتان شرح دهیم . در این آموزش با آکادمی هنر پارس همراه باشید.

با این آموزش به راحتی میتوانید در خانه و حتی به عنوان اولین تجربه بدوزید و لذتش را تجربه کنید. همچنین با آمدن فصل تابستان این دامن زیبا میتونه مناسب برای پوشیدن تو خونه باشه. این دامن رو میتونید برای هر سنی تهیه کنید. هم مناسب خانوم کوچولو هاست و هم میتونید برای خودتون بدوزید.

لوازم مورد نیاز برای دوخت دامن چین دار

برای دوخت این دامن به پارچه ای به طول سه برابر دور کمر احتیاج داریم.

لایی

زیپ

نخ و سوزن

آموزش دوخت دامن کوتاه چین دار

برای دوخت این دامن ابتدا برش های لازم رو باید بزنیم. اندازه قد دامن  دلخواه هست. قد مورد نظرتون رو از بالای استخوان کمر اندازه بگیرید تا جایی که دلتون میخواد. ۱۰ سانت هم برای دوخت لبه ها اضافه کنید.

همچنین اندازه دور کمر رو بگیرید و سه برابر کنید تا طول پارچه ای که نیاز دارید هم بدست بیاد.

نواری رو هم برای بالای دامن و دور کمر احتیاج داریم. نواری به اندازه دور کمر + ۲ سانت بیشتر برای برگردوندن لبه ها و به پهنای ۱۰-۱۲ سانت برای ایجاد چین سوزنی ابتدا قسمت پایین دامن رو برگردونید و دوخت بزنید. بعدهم بالای دامن رو کوک های درشت بزنید تا انتها.

بعد نخ رو بکشید تا پارچه جمع بشه و به شکل زیر در بیاد. میزان کشیدن نخ باید به حدی باشه که طول پارچه جمع شده به اندازه نواری که برای دور کمر آماده کردید باشه.

روی پارچه چین سوزنی ایجاد کنید

آموزش دوخت دامن

نوار رو از وسط تا کنید و بینش لایی رو قرار بدید. یک طرف نوار رو بر عکس روی حاشیه بالایی دامن قرار بدید و با سوزن ته گرد محکم کنید و دوخت بزنید تا چین ها و نوار کاملا ثابت بشن

آموزش دوخت دامن

آموزش دوخت دامن کوتاه

نوار کمر رو در جایگاهش قرار بدید و دوخت بزنید

آموزش دوخت دامن

زیپ رو بین نوار و قسمت باز دامن بذارید و مثل عکس های پایین نوار رو بر عکس برگردونید و با زیپ دوخت بزنید و بعد به رو برگردونید.

البته قبلش قسمت باز دامن رو هم تا جایی که زیپ هست بدوزید و بعد زیپ رو بدا نوار بدوزید و به حاشیه دامن هم بدوزید.

آموزش دوخت دامن

نوار کمر رو مثل عکس برگردونید و با زیپ دوخت بزنید و بعد رو کنید

بعد هم نوار رو به رو برگردونید و با سوزن روی دامن محکم کنید و از روش دوخت بزنید تا نوار هم کاملا ثابت بشه.

آموزش دوخت دامن

شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی آکادمی پارس به یک خیاط و طراح لباس چیره دست تبدیل شوید .

نویسنده: سحرکازانی

شما با شرکت در دوره الگوسازی و دوخت آکادمی پارس میتوانید به یک خیاط و دوزنده حرفه ای تبدیل شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس