۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت تاپ دخترانه

آموزش دوخت تاپ دخترانه

در این مقاله برای شما عزیزان آموزش دوخت تاپ دخترانه را در نظر گرفته ایم .با آموزش خیاطی بدون الگو همراه ما باشید. برای دوخت این تاپ(آموزش دوخت تاپ با الگو) تقریبا یک و نیم متر پارچه احتیاج داریم و نخی همرنگ با پارچه. دوخت این تاپ احتیاجی به الگوی خاص ندارد و با اندازه‌ های حدسی هم می‌توانید آن را بدوزید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا باید اندازه عرض شانه‌ ها و همچنین نصف دور سینه را محاسبه کنید. عرض مستطیلی که برای پشت و جلوی تاپ برش می‌ زنید نباید کمتر از نصف دور سینه و یا عرض شانه باشد. البته باید چند سانتی متر کمی بیشتر باشد. این لباس با سایز آزاد است، پس نباید تنگ و چسبان شود.

آموزش دوخت تاپ دخترانه

برای اندازه‌گیری دستتان را باز کنید و از هر طرف حدود ۵ سانتی متر اضافه بگیرید.شما به یک نوار مستطیلی بلند هم احتیاج داریم. این نوار قرار است از دور یقه رد شود و به عنوان بند آستین(انواع آستین) روی شانه قرار بگیرد. اندازه را کمی بلندتر از عرض مستطیل اول بگیرید.

آموزش دوخت تاپ دخترانه آموزش دوخت تاپ دخترانه

از هر کدام از مستطیل‌ ها دو تا برش می‌زنیم. ضلع بالایی مستطیل‌ های بزرگ را به اندازه یک و نیم سانتی متر بر می‌گردانیم و می‌دوزیم (نوار بند آستین از داخل رد می‌شود). سپس دو ضلع کناری مستطیل‌ ها را به هم می‌دوزیم. قسمتی که در الگو (آموزش دکلته به روش متریک) مشخص است باید باز بماند. پس آن را به هم ندوزید (قسمت باز برای زیر بغل هست و باید به اندازه فاصله زیر بغل تا استخوان گردنتان باز بگذارید).

آموزش دوخت تاپ دخترانه

حالا ضلع پایینی مستطیل‌ ها را دورگیری کنید و بدوزید. بعد نوار ها را دولا کنید و از داخل بدوزید و برگردانید. حالا از داخل حاشیه‌ ای که در بالا به اندازه دو و نیم سانتی متر در مستطیل‌ های تنه اصلی نگه داشتیم رد کنید. و بعد از پوشیدن تاپ به اندازه مناسب دو نوار را به هم گره بزنید.

آموزش دوخت تاپ دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس