۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دامن شلواری ساده

آموزش دامن شلواری ساده

  با آموزش دامن شلواری ساده همراه آکادمی پارس باشید . در این مقاله دامن شلواری پیله دار(آموزش دوخت دامن شلورای دخترانه) هم آموزش داده می شود.برای کشیدن الگوی دامن شلواری ابتدا الگوی اصلی دامن را کشیده و به اندازه بلندی فاق از خط کمر هم در قسمت وسط پشت و هم در قسمت وسط جلو به سمت پایین علامت می زنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دامن شلواری ساده

   از نقاط به دست آمده در قسمت جلو ۳ تا ۶ سانتی متر و در قسمت پشت ۸ تا ۱۰ سانتی متر اضافه می کنیم.سپس در قسمت جلو نقطه A را به خط باسن وصل می کنیم.در قسمت پشت در خط کمر مقداری به داخل می رویم و از نقطه به دست آمده به خط باسن بزرگ وصل می کنیم و از آنجا به نقطه B وصل می کنیم. به اندازه ی همان مقداری که در قسمت پشت کم کرده بودیم، از پنس های پشت و پهلو(انتقال پنس سرشانه) کم می کنیم.برای اندازه گیری فاق می توانید روش های متفاوتی را انتخاب کنید، اما معمولا بلندی فاق برابر با ۱/۳ دور کامل باسن یعنی  ۳۳ = ۳ ÷۱۰۰ است.

آموزش دامن شلواری ساده

آموزش دوخت دامن شلواری پیله دار

   ابتدا برای کشیدن الگوی این دامن شلواری، الگوی اصلی دامن(الگوی دامن تنگ ساده) را کشیده و پنس پشت را می کشیم.سپس از طرف جلو و پشت ۱۰ سانتی متر اضافه می کنیم.مانند دامن شلواری قبل بقیه الگوی دامن شلواری را کشیده یعنی cm 33 از خط کمر تا پایین در پشت و جلو علامت می زنیم.در جلو الگو  ۳ تا  cm 6 به طرف جلو می رویم و در قسمت پشت ۸ تا ۱۰ cm به سمت پشت می رویم.در الگوی پشت دامن از خط کمر ۳ سانتی متر به طرف بالا می رویم و از خط پهلو به آن وصل می کنیم (باید توجه داشت که از بالای پنس پشت  cm 3 بالا می رویم).

   الگوی پشت و جلو را از هم جدا کرده تا جایی که الگو ها از هم جدا نشوند.هر یک از الگوها را روی پارچه قرار دهید و با چند سانتی متر جای دوخت دور آن را می بریم و قسمت های بریده شده را کوک شل می کنیم.cm 10 اضافه در پشت و جلو همان پیله دو قلو در وسط و پشت دامن شلواری است.برای دوخت ابتدا پاچه های شلوار و سپس فاق آن را می دوزیم. از پشت پارچه پیله ها را دوخت می زنیم که باز نشود.

آموزش دامن شلواری ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس