۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی انلاین

آموزش خیاطی انلاین

آموزش خیاطی انلاین شما را با انواع وسایل مورد نیاز خیاطی و نحوه اندازه گیری آشنا میکند. با آکادمی پارس همراه باشید تا از تمامی آموزش ها بصورت رایگان بهره مند شوید.

آموزش خیاطی انلاین

ما برای انجام کارهای خیاطی به وسایلی برای سهولت وانجام کار نیاز داریم . این وسایل را می توان از تمام خرازی ها به راحتی تهیه کرد. ازجمله وسایل مورد نیاز قیچی، کاغذ الگو ، متر ، صابون خیاطی یا همان مل، خط کش و گونیا، رولت، کاربن و… . برای آشنایی بیشتر از موارد استفاده این لوازم ادامه مطلب را بخوانید.

کاغذ الگو:

از کاغذ الگو همانطور که از نامش پیداست برای رسم الگو استفاده می کنیم. این کاغذها به صورت معمولی که به رنگ کاهی می باشند وهم به اسم کاغذ پوستی که جهت کپی از روی الگو استفاده می شوند در بازار موجود می باشند.

صابون خیاطی(مل):
از صابون خیاطی برای کشیدن خطوط اصلی الگو روی پارچه و علامت گذاری ها روی پارچه استفاده می شود. در انواع گوناگون در بازرا قابل تهیه می باشد.(انواع پارچه)

گونیا:

برای عمود در اوردن خطوط در الگو کشی استفاده می شود. عمود در آوردن خطوط در الگوکشی بسیار مهم است پس حتما گونیا را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

رولت:
رولت برای انتقال علامت ها و خطوط مهم ومورد نیاز الگو به سمت دیگر پارچه استفاده می شود. که البته برای رولت کردن باید از کاربن استفاده کنید کاربن ها با رنگ های مختلف برای هر رنگ پارچه ای موجود می باشند پس یادتان باشد رولت را همراه با کاربن تهیه کنید.

خب مهم ترین وسایل مورد نیاز خیاطی را معرفی کردیم. حال نوبت می رسد به نحوه اندازه گیری که خیلی خیلی برای رسم الگو مهم می باشد. اندازه گیری اگر دقیق و درست انجام شود الگو بی نقص در می آید. تکرار و تمرین اندازه گیری بسیار مهم و لازم می باشد.

آموزش خیاطی انلاین

آموزش اندازه گیری:

در این جا برای شما اندازه های لازم جهت رسم الگو ی دامن را ارائه می دهیم. برای رسم دامن به اندازه هایی احتیاج داریم که این اندازه ها را از روی بدن شخص می گیریم. این اندازه ها عبارتند از:

دور کمر _ دور باسن _ بلندی باسن _ قد دامن

دورکمر: ابتدا بندی به عرض ۲ سانت به دورکمر شخص می بندیم. دور کمر در گودترین قسمت بالاتنه که در راستای خط آرنج می باشد، قرار دارد. حال با متر دور تا دور کمر را نه شل و نه تنگ اندازه می زنیم و به این شکل اندازه دور کمر به دست می آید.

دور باسن: متر را دور برجسته ترین قسمت باسن بازهم نه تنگ نه شل و بصورت صاف اندازه می زنیم.

بلندی باسن: بلندی باسن یا قد باسن را اینطور اندازه می گیریم که از پشت بدن از کمر که نوار به آن بستیم تا روی برجسته ترین قسمت باسن را با متر اندازه می زنیم تا قد باسن به دست آید.

قد دامن: قد دامن بنا بر سلیقه و یا مدل مد نظر هر شخصی متفاوت می باشد . برای اینکار از کمر تا هرجا که مد نظر شخص بود با متر اندازه می زنیم و قد دامن به دست می آید.
آموزش خیاطی انلاین
آموزش خیاطی انلاین

آموزش خیاطی انلاین

در اندازه گیری تمام دقت خود را به کار گیرید تا بتوانید الگو ی دقیق و بی نقص در آوردید.

برای پیدا کردن بلندی باسن راهه دیگری نیز وجود دارد که احتیاجی به اندازه گیری ز روی بدن شخص نیست. به این صورت عمل می کنیم:(اندازه گیری دامن به روش گرلاوین)

یک شیشم دور باسن+۲ سانت

مثلا اگر دور باسن را در اندازه گیری به دست آوردیم شد ۱۰۲ ، حالا با این ۱۰۲ قد باسن را طبق فرمول زیر به دست می آوریم:

۱۰۲/۶=۱۷ >>> ۱۷+۲=۱۹ >>> قد باسن شد ۱۹

نویسنده: سحرکازانی

شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی آکادمی پارس به یک خیاط حرفه ای تبدیل شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس