۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته

آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته

با آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته از سری آموزش های آکادمی پارس همراه ما باشید. امروز آموزشیقه انگلیسی را داریم. یقه انگلیسی دارای دو مدل به نام های یقه انگلیسی لاسکینه باریک و یقه انگلیسی لاسکینه پهن می باشد که البته با طراحی های مختلف میتوان مدلهای زیبایی خلق کرد. از یقه انگلیسی در انواع مدل های مانتو ،کت و پالتو استفاده می شود(آسترکشی پالتو) که بخش اعظم کاربرد آن در پالتو و کت بخصوص کت های مردانه می باشد.(یقه انگلیسی جدا)

آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته

برای طراحی یقه انگلیسی ابتدا باید روی الگو تغییراتی انجام دهیم. حتما  دوخت سجاف سرشانه حلقه آستین در دو پنل الگو چک شود به این صورت که سرشانه پشت را با متر اندازه می زنیم واگر از اندازه واقعی سرشانه اصلی بیشتر یا کمتر بود آن را اصلاح می کنیم. از قسمت پهلو در حلقه آستین ۱ تا ۲ سانت پایین آمده و به اصطلاح حلقه آستین را گشاد می کنیم و حلقه آستین تا سرشانه را دوباره با پیسوله رسم میکنیم.

به همین ترتیب این کاراها را بر روی الگوی جلو نیز انجام می دهیم.

بع از انجام تغییرات و اصلاحات لازم، نوبت به طراحی یقه انگلیسی می رسد. برای این کار درصورت دلخواه و هم چنین طبق مدل مدنظرتان می توانید یقه را در الکو ی جلو و پشت از گوشه گردن به اندازه ۱ تا ۲ سانت گشاد کنید. بعد از اینکار و طراحی یقه ، با کاغذ پوستی از الگو و قسمت های مورد نیاز را کپی می کنیم.

در قسمت یقه و محل اتصال یقه به سرشانه و قسمت لاسکینه چون یک مثلث مشترک وجود دارد و هم در قسمت لاسکینه و هم در یقه باید باشد ، پس از یقه با کاغذ پوستی دوباه جدا یک کپی دیگر می گیریم.

سجاف یقه را نیز کپی میگیریم سجاف حتماً باید موازی ترکی درآورده شود ، در غیر این صورت جلوی لباس ایراد پیدا می­کند.سجاف را همراه الگو درمی­ آوریم و سجاف و الگو را با هم روی پارچه قرار می­دهیم.

برای سجاف از پایین لباس ۷ سانت (با در نظر گرفتن ۲ سانت جادکمه) داخل شده تا محل اولین جادکمه و از سرشانه ۴ سانت داخل می­شویم و این دو نقطه را به صورت هلال به هم وصل می­کنیم.

تمام قسمتهای الگو ی تهیه شده و کاغذهای پوستی را روی پارچه می اندازیم . باید خطوط عمودی را موازی ترکی پارچه بگذاریم و با سنجاق به پارچه وصل می کنیم.

اضافه درزه ا در قسمت پهلو ۳سانت و در بقیه قسمت های الگو ۱ تا ۱٫۵سانت می باشد. حال برش بزند.

بعد از برش با استفاده از کاغذ کاربن و رولت محل پنسها را رولت می کنیم. بعد از رولت یکطرف پارچه کاغذ الگو را از پارچه جدا می کنیم و طرف دیگر را نیز رولت می کنیم وحتی می توانیم از کوک شل به جای رولت استفاده کنیم.

دوخت یقه انگلیسی سرخود

از دولای باز پارچه یعنی ترکی به ترکی تا نموده، از لبه ترکی پارچه به اندازه ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر برای زاپاس و شکل یقه و همچنین جا برای دکمه در نظر می‌گیریم البته این طرح برای کت و مانتو مناسب‌ تر است. سجافبلوز را تا زده از سمت راست ۷ سانتی‌متر داخل و ۸ سانتی‌متر پایین آمده دور یقه لباس را برش می‌زنیم بعد از آن “۱/۲” سرشانه را علامت زده از این نقطه با شیب ۳ سانتی‌متر سرشانه را رسم می‌کنیم از نقطه شیب ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر پایین آمده روی خط سینه آستین را می‌کشیم و در قسمت پایین لباس “۱/۴” دور باسن به اضافه ۵ سانتی‌متر خط پهلو را رسم می‌کنیم . پشت بلوز از دولای بسته پارچه “۱/۴” دور باسن به اضافه ۵ سانتی‌متر تا می‌زنیم از سمت راست به چپ ۷سانتی‌متر داخل و ۲ سانتی‌متر پایین می‌آییم این قسمت را قیچی می‌کنیم “۱/۲” سرشانه را علامت زده ۲ سانتی‌متر پایین آمده شیب سرشانه را کشیده و از این نقطه ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر پایین آمده حلقه آستین را رسم میکنیم.

یقه انگلیسی

پس از دوختن بلوز دور یقه را اندازه زده روی کاغذ الگو “۱/۲” دور یقه را طول مستطیل به پهنای ۵ تا ۸ سانتی‌متر رسم می‌کنیم . از سمت راست ۲ سانتی‌متر بالا رفته به ۵ سانتی‌متر سمت چپ وصل و سپس برش می‌زنیم .
آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته

آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته
آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته

یقه انکلیسی دو دکمه

قسمتی که نوشته شده ۶+۳٫۵=۹٫۵ ( ۶ اندازه جا دگمه و ۳٫۵ میزانی است که باید به یقه اضافه شود) و ۹٫۵ اندازه خط صورتی رنگی است که بعد از ۸ سانت رسم و تا بیرون بالاتنه ادامه یافته است .

قسمت فلش سبز رنگ (۶-۸ سانت) محل نصب یقه از این قسمت می باشد .

بازی یقه از امتداد نوک سینه رسم می شود.

نقاط cab را می دوزیم و c تا b را بین سجاف و بالاتنه قرار داده و می دوزیم .

قسمت نقطه چین آبی رنگ که ۵سانت از سرشانه و ۷سانت از پائین مشخص شده سجاف می‌باشد .

امیدوارم استفاده کرده و لذت ببرید.

آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته

نویسنده: سحرکازانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس