۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی آستین کوهانی

سلام امروز در آکادمی پارس آموزش الگو و دوخت آستین کوهانی را داریم، با ما همراه باشید.

شما احتیاج به یک الگو آستین دارید و یک الگو بالاتنه ، که حتما نقطه موازنه هم روی الگو آستین و هم الگو بالاتنه مشخص کنید.

اولین کاری که میکنید نقطه اول آستین را روی نقطه دوم بالاتنه فیکس میکنید و از نقطه تاج آستین هم روی سرشانه قرارمیدهید این قسمت را به هم چسب میزنید.

 

حالا از قسمت انتها سرشانه یا حلقه به اندازه 3-4 سانتی متر (البته میتواند تا 5 سانتی متر هم ادامه پیدا کند) علامت میزنید.

آموزش الگوسازی و دوخت آستین کوهانی

حالا نقطه را به نقطه اول با یک انحنایی وصل میکنید از قسمت سرشانه به اندازه 3-5 سانتی متر به سمت بالا حرکت میکیند به صورت انحنا وصل میکنید. الگو بالاتنه پشت را هم از نقطه موازنه دوم بالاتنه آستین به نقطه دوم بالاتنه وصل میکنید و از تاج آستین به سمت سرشانه می چسبانید به همان اندازه روی سرشانه جلو حرکت کردید علامت زدیم 3-5 سانتی متر به سمت داخل روی سرشانه پشت علامت میزنید و نقاط را به هم وصل میکنید

اتصال تاج آستین دردوخت

از نقطه اول وصل میکنید به سمت تاج آستین از نقطه دوم هم به همین نقطه وصل میکنید.

(خط هایی که کشیده شده را قیچی میزنید ولی جدا نمیکنید )، از تاج آستین به اندازه 2-3 سانتی متر علامت میزنید از نقطه ای که علامت زدید به سر آستین  وصل میکنید و الان فرم بالایی آستین را طراحی کردید.

حالا از همین آستین یک تکه جدا برای زیر ساز آستین ازقسمت وسط تاج آستین 10 سانتیمتر علامت میزنید از قسمت اول به همین نقطه 10 سانتی متری وصل میکنید و ازقسمت دیگر به نقطه دوم وصل میکنید از همین قسمت یک کپی برداری انجام میدهید

نحوه طراحی و دوخت آستین کوهانی

آستین کوهانی به مدل های مختلف طراحی میشودکه این یکی از انواع مدل هاست که بهتون آموزش داده شد.

زمان دوخت قسمت بالا آستین را باید به هم وصل کنید.

برای برش آستین کوهانی، نقطه اول و دوم حتما علامت بخورد درقسمت تاج حتما لایی بزنید اگر میخواهید آستین حجیم تر باشد میتوانید از یک لایه نمدی یا پشم شیشه استفاده کنید برای ضخامت بیشتر کارتون.

برای دوخت آستین کوهانی،  قسمت بالایی آستین به هم دوخت میشود، زیرساز هم به همین صورت بالا آستین دوخت میشود عینا مثل آستین بعد از دوخت درز پهلو و اتو زدن آستین آماده هست برای وصل شدن  به بالاتنه نقاط موازنه اول و دوم رروی حلقه آستین و حلقه بالاتنه  بهم فیکس میکنید و آستین بالاتنه میدوزید درمرحله آخر دورحلقه آستین را هم سردوز میزنید.

دوستان عزیز ممنون  که تا اینجا کار با ما همراه بودید برای ادامه آموزش کلیپ های بعدی را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس