۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش برش عصایی مولر

آموزش برش عصایی مولر

با آموزش رایگان برش عصایی مولر توسط مدرس سرکار خانم برمر در خدمت شما هستیم، برش عصایی در لباس های رسمی مثل کت، مانتو و پالتو کاربرد دارد و نام های دیگر آن برش پرنسسی و فینانگو می باشد، برش عصایی جزء برش های عمودی می باشد که فرد را کشیده تر، بلند تر و لاغرتر نشان می دهد، برای الگوسازی برش عصایی ابتدا الگوی اساس بالاتنه را می کشیم و روی آن مدلسازی انجام می دهیم.
برای مدلسازی برش عصایی ابتدا 2/1 حلقه جلو را پیدا می کنیم و با خط اریب به مرکز سینه وصل می کنیم، 2/1 خط کشیده شده را پیدا کرده و 1 سانتیمتر از آن بالا می رویم و با خط منحنی به مرکز سینه وصل می کنیم، برای ایستایی بهتر در برش عصایی، 1 سانتیمتر لقی در نظر می گیریم، بدین صورت که 1 سانتیمتر از برش عصایی پایین می آییم و تا مرکز سینه آن را امتداد می دهیم و صفر می کنیم بعد از مرکز سینه تا خط لبه الگو یا خط باسن را عمود می کنیم.

آموزش برش عصایی به روش مولر

بعد از طراحی برش به طراحی پنس می رسیم، اگر قرار است لباس آزادتر باشد همان خط را تا لبه پایینی لباس امتداد می دهیم و جدا می کنیم ولی اگر می خواهیم حالت جذب و کپ کمر داشته باشد چین را از خط کمر حذف می کنیم و برش حالت منحنی و ماهیچه ای پیدا می کند، وقتی برش عصایی را طراحی کردیم و از لبه پایین لباس با خط سینه را برش زدیم برای اینکه راحت تر الگو را ببندیم و آن حجم سینه در الگو نداشته باشیم پنس سرشانه بسته و بعد از خط مرکز سینه شروع به بریدن می کنیم و برش را جدا می کنیم.

برش عصایی آماده است و پنس سرشانه را هم بسته ایم، همچنین برای دوخت راحت تر در قسمت های منحنی حتما چرت می زنیم تا نقاط موازنه را روی هم بیندازیم، الگوی عصایی پشت 2/1حلقه آستین را پیدا کرده و با خط اریب به ابتدای خط سینه وصل می کنیم. در مولر حلقه آستین یک پنس لقی دارد که هنگام طراحی برش عصایی به برش انتقال پیدا می کند، 1سانتیمتر از برش عصایی پایین می آییم و پنس لقی را در برش عصایی رد می کنیم.

آموزش برش عصایی در مولر

برش عصایی از خط پنس تا لبه الگو امتداد پیدا می کند و بعد برش را طراحی می کنیم، قسمت پشت الگو آماده شد، اگر قرار است لباس آزادتر باشد پنس را خالی نکنید اما اگر قرار است جذب باشد پنس را ببندید تا دوخت راحت تری داشته باشید، اگر میخواهید خیاط ماهری شوید و هر آنچه که در ذهنتان هست را بدوزید در کلاس های آموزشی آکادمی پارس شرکت کنید.

1 فکر در مورد “ آموزش برش عصایی مولر

  1. ناشناس گفت:

    عالی توضیح داده شد، ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس