۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگو سازی لباس

آموزش الگو سازی لباس

آموزش الگو سازی لباس در آکادمی بین المللی طراحی لباس پارس در دو ترم ارائه شده که هر دوره شامل سرفصل های مشخصی می باشد. آموزش الگوسازی لباس یکی از روش های دقیقی است که توسط آن می توان لباس هایی مناسب با سایز افراد تهیه کرد. الگوسازی لباس به روش های حجمی سازی یا مولاژ، مولر، متریک و به صورت دستی و کامپیوتری و با استفاده از نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس امکان پذیر است.

                                                    برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

                                                         آموزشگاه طراحی لباس کرج

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دوره های جامع آموزش الگوسازی لباس با الگوسازی پایه آغاز می شود و در مراحل پایانی با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای طراحی لباس، هنرجویان مهارت های لازم را کسب می کنند. سرفصل هایی که در دوره اول الگو سازی مطرح می گردد شامل : شناخت اولیه اندام و مهارت در اندازه گیری های اندام، رسم الگوی پایه و دامن، رسم الگوی فون و انواع آن، رسم الگوی دامن های ترک، رسم الگوی دامن های پیلی و …. می باشد. اصول اولیه الگوسازی در این است که مهارت اندازه گیری های دقیق را فرا گرفت. در الگوسازی برای تولیدات ماشینی و انبوه اندازه ها بر اساس سایز های تعریف شده مشخص شده اند. مهارت اجرایی کردن این اندازه ها بر روی الگو لباس طراحی شده از مباحث آموزشی دوره های الگو سازی آکادمی هنر پارس است.

آموزش الگو سازی لباس

در رسم الگو ها، الگو های لباس های ساده و پایه در اولویت آموزش قرار دارند. رسم الگو های دامن های ساده و شلوار های راسته، رسم الگو های پیراهن های ساده و بلند نیز در شروع الگو سازی به هنرجویان کمک می کند که با یاد گیری نکات الگوسازی مهارت های لازم را کسب نمایند.

دوره دوم یا ترم دوم دوره های آموزش الگوسازی لباس الگو سازی آکادمی هنر پارس دارای مباحثی همچون رسم الگو های انواع یقه ها، آستین ها، برش ها و ساسون ها و اندازه گیری های دقیق بالا تنه و رسم دقیق الگو های بالا تنه مطرح می گردد. در دوره های الگو سازی به صورت کلی دوخت الگو های رسم شده آموزش داده می شود.

الگو سازی حجمی یا مولاژ مبحث و دوره ای است که به صورت جداگانه برگذار می گردد و مفصل از آن در بخش آموزش مولاژ صحبت شد. همچنین آموزش الگوسازی لباس به روش مولر و متریک نیز به صورت جداگانه مطرح می گردند. در طراحی لباس شناخت و مهارت در الگو سازی به هنرمند کمک می کند تا با طراحی لباس به الگوسازی آن نیز توجه کرده و تا حد امکان نقصی در نتیجه کار دیده نشود.

الگوسازی به صورت دستی زمان بر و صرف هزینه های الگو را در بر دارد و همچنین خطاهای در آن دیده خواهد شد. اما برای این که بتوان الگوسازی با نرم افزار های حرفه ای داشت باید در الگوسازی دستی مهارت های لازم را داشت. الگوسازی با نرم افزار های تخصصی همچون مارولس و جیمینی می تواند مهارت های حرفه ای و در کوتاه ترین زمان را برای طراحان فراهم کند. این نرم افزار ها در تولیدات انبوه می توانند در چیدمان الگو ها برای برش یر سطح پارچه نیز کمک رسان های خوبی باشند.

دوره های الگوسازی به روش های دستی و نرم افزاری توسط آکادمی بین المللی طراحی لباس پارس با حضور اساتید محترم دانشکده شریعتی و در سطحی حرفه ای و تخصصی برگذار می گردد. هنرجویان با قرار گرفتن در محیط تخصصی و حرفه ای و البته رقابتی مهارت های لازم را کسب کرد و آماده حضور در بازار پوشاک و طراحی مد و لباس هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس