۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگو بالاتنه به روش مولر

آموزش الگو بالاتنه به روش مولر

آموزش الگو بالاتنه به روش مولر از دوره هایی است که در همه آکادمی های آموزش طراحی مد و لباس دنیا برگذار می گردد. آکادمی هنر پارس با برگزاری جامع این دوره هنرجویان را در یادگیری این الگو سازی یاری می کند. همانطور که در بخش آموزش الگوسازی لباس صحبت شد الگوسازی لباس به چند روش انجام می گیرد. یکی از روش های الگو سازی لباس که دارای قدمت ۱۲۰ ساله می باشد الگوسازی مولر است.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو بالاتنه به روش مولر

الگوسازی مولر از روش الگو سازی فردی آلمانی به نام میشل مولر آغاز گردید و به نام ایشان نام گذاری شد. متد مولر در الگوسازی لباس بر اساس آناتومی بدن می باشد. در متد مولر ۴ اندازه اصلی برای بدن نرمال مشخص شده است. در این روش الگوی لباس با اندازه های دقیق بدن شخص مقایسه می گردد و در نتیجه ایراد های اندامی بر طرف می گردد و الگویی بدون نقص بر اساس یک فرد مشخص رسم می شود.آموزش الگو بالاتنه به روش مولر

در آموزش الگو بالاتنه به روش مولر سعی داریم مراحل را با جزییات بیان کنیم تا هنرجویان به راحتی بتوانند از این آموزش نهایت استفاده را داشته باشند. اندازه گیری در این متد باید با لباس زیر انجام گیرد. چهار اندازه اصلی از بدن طول اندام، اندازه دوره سینه، اندازه دور کمر و اندازه دور باسن بر روی آناتومی رسم شده مشخص می گردد. برای مشخص شدن این اندازه های باید طریقه اندازه گیری صحیح را یاد گرفت.ِ

طریقه اندازه گیری صحیح برای الگوسازی

خط کمر توسط نوار ۲ سانتی که در گودی کمر که در جلو و عقب در یک سطح افقی قرار دارد بسته می شود مشخص می گردد. قد شخص باید بدون کفش مشخص شود. برای مشخص شدن اندازه قد فرد باید به دیوار تکیه داد و اندازه های سر، گردن تا سینه، سینه تا کمر، کمر تا باسن، باسن تا ران و ران تا کف پا مشخص و اندازه گیری شود.

برای اندازه گیری دور سینه با حرکت کمی افقی فرد به جلو تا روی برجستگی ها مشخص و تعیین می گردد. اندازه دوره کمر از گودی کمر با چرخش کمی اندازه گیری می شود. اندازه دوره باسن در برجسته ترین قسمت و دوباره با چرخش مختصری مشخص می شود.

اندازه های اصلی بدن در این حالت به دست می آید و در مراحل بعدی باید با اندازه های ریز دیگر بدن به الگویی بی نقص رسید.در پایان اندازه گیری های بدن به رسم الگو پرداخته خواهد شد. رسم الگو دارای مراحل تخصصی و حرفه ای و با رعایت قرار دادهایی است که در این روش تعیین گردید است. برای رسم الگویی بی نقص از اندازه ها جدولی تهیه می گردد که اندازه های بدن در آن مشخص می گردد. هنرجویان با این روش به صورت عملی به رسم الگوی لباس با متد مولر می پردازند.

آموزش الگو بالاتنه به روش مولر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس