۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگوسازی و دوخت یقه ترکیبی گرد و هفت

آموزش الگوسازی و دوخت یقه ترکیبی گرد و هفت و گیپور سرشانه

سلام همراهان عزیز، همانطور که در ویدئوی قبلی دیدید که یقه پشت این شومیز را آماده کردیم امروز می خواهیم یقه ترکیبی جلو که ترکیبی از یقه گرد و یقه هفت کوچیک به شما آموزش بدهیم، با ما همراه باشید، همینطور در این ویدئو به شما آموزش میدهیم که قسمت گیپور روی سرشانه را چطور بدوزید.

دوخت و الگوی شومیز گیپور و دوخت آن روی سرشانه

برای قسمت جلو هر اندازه که ما سرشانه پشت را آزاد کردیم سرشانه جلو را هم آزاد می کنیم یعنی 2 سانتیمتر میرویم داخل و یقه را از سرشانه باز می کنیم و در این مدلی که داریم یقه گرد است و یک هفت کوچیک روی خط وسط جلو داریم پس بازی یقه را اندازه میزنیم 3 الی 4 سانتیمتر میایم پایین یقه گرد را طراحی می کنیم بعد از اینکه یقه گرد را طراحی کردیم روی یقه از خط وسط جلو 2 الی 3 سانتیمتر میایم داخل و 2 الی 3 سانتیمتر هم میرویم پایین که بهتره 3 سانتیمتر برویم پایین که هر چی ارتفاع خط بیشتر باشد هفتی یقه بیشتر خودش را نشان میدهد و این دو تا نقطه را به هم وصل می کنیم.

انتقال پنس سرشانه

در این مدل هم ما پنس سرشانه را منتقل می کنیم به پنس کنفورماسیون که این دلخواه است که شما می توانید هر پنس دیگه ای که خواستید را طراحی کنید.در این مدل روی سرشانه یک قسمتی را گیپور دوختیم، برای دوختن گیپور به سرشانه از قسمت حلقه 10 سانتیمتر میایم پایین و یک خط افقی موازی با سرشانه می کشیم به یقه و از قسمتی که مشخص کردیم یک کپی می گیریم که بعد بگذاریم روی پارچه گیپور و برش بزنیم.

مدلسازی و الگوسازی شومیز پشت باز

وقتی که قسمتی از لباس را کپی می گیریم حتما اطلاعات را روی الگو بنویسید چون اگر نوشته نشود بعد از اینکه این الگو را برمیداریم متوجه نمی شویم که کدام قسمت لباس است.حالا که الگوها کامل شد میرویم سراغ سجاف های یقه که از سرشانه 6 سانتیمتر میرویم داخل و از خط وسط پشت هم 8 سانتیمتر میایم پایین و این دو تا نقطه را با یک خط هلالی به هم وصل می کنیم و از کادر بدست آمده کپی می گیریم و اطلاعات را در این قسمت هم می نویسیم.

دوخت سجاف سرشانه

برای سجاف جلو هم از سرشانه 6 سانتیمتر میرویم داخل و از خط وسط جلو هم 8 سانتیمتر میایم پایین، این دو تا نقطه را با یک خط هلال به هم دیگه وصل می کنیم، دوباره از این کادر هم کپی می گیریم و اطلاعات را هم روی سجاف می نویسیم.برای قسمت جلو، گیپورهایی برش زدیم میذاریم روی سرشانه و سوزن می زنیم که تکان نخورد و بعد یه دوخت درشت میرویم که فیکس بماند.

دوخت گیپور سرشانه

بعد از اینکه دوخت درشت گیپور سرشانه را رفتیم سجاف را میگذاریم روی یقه و دورتادور یقه را چرخ می کنیم و مثل سرشانه پشت 5 سانتیمتر از سرشانه را فاصله میدهیم و چرخ نمی کنیم و بعد از آن پنس ها را میدوزیم و بعد میریم سراغ وصل کردن پشت و جلو شومیز. بعد از دوخت سجاف، پشت و جلو شومیز را به هم وصل می کنیم که سرشانه لباس جداگانه به هم وصل می شود و سرشانه های سجاف هم جداگانه به هم دوخته می شود که بخاطر همین 5 سانتیمتر را از سجاف باز گذاشتیم.

یقه پشت باز 2

سرشانه ها را که دوختیم میرویم سراغ پهلو لباس که آن را می دوزیم که در این مدل پشت لباس بلندتر است که در آموزش های قبلی آموزش داده شده، وقتی سرشانه ها را دوختید 5 سانتیمتری که باز بود و دوخته نشده بود را چرخ می کنیم، بعد از آن درزهای پهلو را میدوزیم و کار را اتو می زنیم. بعد از پایان این آموزش شما قسمت جلو و پشت لباس را آماده کنید که در ویدئو بعدی یک نوع آستین آموزش میدهیم که می توانید برای این شومیز بدوزید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس