۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش اصول طراحی لباس تئاتر

آموزش اصول طراحی لباس تئاتر

   با آموزش اصول طراحی لباس تئاتر همراه آکادمی پارس باشید. هدف از یک طراحی مناسب لباس(اصطلاحات طراحی لباس ) برای تئاتر این است که بتواند هر چه بیشتر فضای داستان را برای بیننده باور پذیرتر کند.طراحی لباس به چهار بخش طبقه بندی می شود :-تاریخی(Historical) -تخیلی(Fantastic) -رقص(Dance) -امروزی(Modern).یک لباس از آغاز کار بر روی آن تا اتمامش تغییرات زیادی را پشت سر می گذارد. از تهیه پیش طرح ها و اجرا روی مدلها،پس از تصویب نهایی تا اضافه شدن متعلقاتی نظیر کفش،کلاه، پوششهای مختلف برای سر و… .اما طراح لباس گاهی باید فراتر از عملکرد معمول خود برود و با توجه به نوع داستان و شخصیت ها وارد حیطه جزئیات خاص و غیر معمولی نظیر کلاه گیس،طراحی ماسک وگریم هم بشود .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

                                                                      آموزشگاه خیاطی کرج

 

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش اصول طراحی لباس تئاتر

آموزش اصول طراحی لباس تئاتر

    لباس عنصری است که مستقیما به تن بازیگر می‌نشیند به همین خاطر به صورت کاملا مشخص روی بازی او تاثیر دارد. یعنی باعث افزایش یا کاهش کیفیت ارائه کار در بازیگر می‌شود.نورپردازی در نشان دادن لباس در تئاتر بسیار تاثیر دارد.نور در سه حالت کلی لکه‌ای، افشان و خطی و از مواضع مختلف بالا، پایین، رو به رو، طرفین و پشت و به اندازه‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نورهای لکه‌ای : از آنجا که قدرت تمرکز بر نقطه‌ای از صحنه را دارند برای مجزاسازی یک بخش از صحنه یا نشان دادن دو رویداد هم زمان و یا تاکید بر یک حالت خاص و نظایر آن به کار می‌روند.

نورهای افشان : برای روشنایی عمومی به کار برده می‌شوند و فاقد تاثیرات دراماتیک‌اند.

نورهای خطی : برای ملایم سازی حاشیه مشخص نورهای لکه‌ای، زایل نمودن سایه‌ها، ایجاد زمینه آسمان (با چراغهای آبی) و ایجاد نورهای سمبلیک زمینه به کار برده می‌شوند.

آموزش اصول طراحی لباس تئاتر

 طراحی لباس تئاتر

   در طراحی لباس به نکاتی مثل جنس، فرم، رنگ، توجه می شود.مثلا جنس لباسی که انتخاب می شود(سبک شناسی فشن و مد ) برای بازیگر نشان وضعیت اقتصادی  و فرم و مدل همچنین ملیت و رنگ نشانه حالت و سلیقه است، اگر چه طراح لباس با سلیقه و ایده های خود شروع به طراحی می کند اما باید با مد در زمان های مختلف از گذشته تا به امروز آشنا باشد. از یک نمایشنامه شاید با کارگردان ها و طراحان مختلف بارها اجرا های گوناگونی به روی صحنه رود که طراحی لباس آن ها باهم فرق دارد.

آموزش اصول طراحی لباس تئاتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس