۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش آستین پفی

آموزش الگوی آستین پفی

در این مقاله آموزش آستین پفی را برای شما هنرجویان عزیز شرح می دهیم.در این نوع آستین قسمت سرشانه پف می ایستد.برای این منظور باید قسمت سرشانه را اوازمان بدهیم.این اوازمان به مقداری است که میخواهیم آستین(انواع آستین لباس) پف داشته باشد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی آستین پفی

 اول الگوی آستین(مدل آستین لباس مجلسی) معمولی را میکشیم.اگر بخواهیم چینهای آستین بالاتر بایستند میتوانیم کاپ آستین را حدود ۲سانت بالاتر ببریم.بعد قد آستین را تا اندازه ی دلخواه (معمولا ۲۰تا ۲۵سانت باید بشه در نهایت) کوتاه میکنیم.در اینجا مچ آستین همان اندازه ی دور بازو است.

آموزش آستین پفی

اگر میخواهیم مچ را چین دار کنیم که از قسمت زیر حلقه ی آستین(انواع آستین لباس) ،صاف میاییم پایین ولی اگه بخواهید مچ تنگ تر شود و خیلی چین نخورد دورتا دور بازو (یا هر قسمت از دست که مچ اونجا قرار میگیرد) را اندازه میزنیم و مچ آستین را روی الگو به همان اندازه کوچک میکنیم.بعد خطوط اوازمان را از مچ به طرف کاپ آستین رسم میکنیم.هرچه به وسط آستین نزدیک باشیم خطوط صاف تر میشوند. و هرچه به پهلو های کاپ میرسیم اریب تر میشوند.هرچه تعداد خطوط بیشتر باشد اوازمانها بیشتر در کاپ آستین پخش میشوند و هر چه کمتر باشد در نقاط محدود متمرکز هستند و چین کمتری میخورند.

آموزش آستین پفی مانتو  

   اول از روی الگوی اصلی یک عدد کپی کنید و کنار بذارید.اولین خط اوازمان الگو را دو قسمت میکند.بعد هر طرف الگو را دوباره دو قسمت تقسیم کنید.و باز هر کدام از  قسمتها را به ۲قسمت دیگر تقسیم میکنیم.اینکه تا کجا تقسیم بندی را ادامه بدیم به دلخواه است و بستگی به مدل دارد.آموزش آستین پفی

   این خطوط را از قسمت کاپ قیچی میزنیم اما انتهای آن هارا که مچ آستین است بهم متصل نگه میداریم.در واقع خطوط به مچ صفر میشوند.بعد آستین را روی یک روزنامه ی بزرگتر قرار میدهیم و بین خطوطی که قیچی کردیم را باز میکنیم و به کاغذ جدید میچسبانیم . فاصله ی این خطوط اگر تعداد معمولی باشند حدود۲سانت است.

آموزش دوخت آستین پفی

الگوی آستین پفی

فقط دقت کنید هرچی بیشتر اوازمان میدهید ادامه ی الگو هم گشاد تر میشود.بعد از اتمام کار روزنامه های اضافی را برش میزنیم و دور میریزیم.و الگوی به دست آمده را روی راسته ی پارچه قرار میدهیم و با جادرز مناسب برش میزنیم.بعد الگویی که از الگوی اولیه کپی کردید را قسمت کاپ را اندازه بزنید با متر.آستینی(آموزش دوخت آستین مچی) که برش زدید باید کاپ آن اندازه الگوی اول شود.برای این کار با چرخ متوسط(۳تا ۳٫۵) چرخ میکنیم و بعد به قدری نخ  را میکشیم تا کاپ آستین اندازه ی اولیه شود.چینهارا با دست در تمام کاپ پخش و مرتب کنید.

آموزش آستین پفی در سرشانه

    بعد از اطمینان از اندازه ی کاپ، دوبار روی قسمت چین کش شده را چرخ میکنیم که چینها جا به جا نشوند.بعد درز زیر آستین را بدوزید.اگر اندازه مچ بزرگتر بود کمی خرد بدهید به مچش .یعنی با درشت چرخ کنید و بکشید نخ را و چین ها را پخش کنید.اگر هم نمیخواستید چین بخورد یا چینها خیلی بیشتر از آنی است که خواستید،میتوانید درز زیر را در مچ بیشتر بگیرید و تنگ تر کنید.در پایان هم بسته به مدل یک مچ برای آستین میدوزید و وصل میکنید.مچ آستین را حتما لایه(انواع لایی خیاطی) کوبی کنید.

 

آموزش الگوی آستین پفی:

این نوع آستین ها انواع مختلفی دارند جین یا پف می تواند درقسمت تاج آستین باشد می تواند درقسمت مچ باشد، آستین پفی درتاج آستین باعث بزرگ تر نشان دادن شانه ها می باشد. کسانی که لاغر هستند و شانه های کوچکی دارند می توانند از این مدل برای پرتر نشان دادن شانه ها استفاده کنند.

برای الگوسازی آستین پفی ابتدا الگوی اولیه آستین را رسم کرده، دراین مدل به لبه پایین مچ گشادی داده نمی شود، فقط قسمت سرشانه و تاج آستین جین یا پیلی می خورد.

الگو آستین پفی

بعد از رسم آستین، از نقطه آستین AEوHAE دو خط به سمت مچ می کشیم سپس فاصله مابین این دو خط را از روی خط بازو به قسمت های مساوی تقسیم می کنیم این تقسیم می تواند 4 تا 6 قسمت باشد هرچه تعداد تقسیم ها بیشتر باشد خطوط بیشتر و اوزمان و گشادی بیشتری داریم و برعکس هرچه تعداد تقسیم و خطوط کمتر باشد  اوزمان و گشادی کمتری داریم.

سپس تقسیم ها را به تاج و مچ با خط های عمودی وصل می کنیم. خط ها را از قسمت بالای آستین قیچی میزنیم و به لبه مچ صفر می کنیم در مچ برش ها را جدا نمی کنیم. بعد از قیچی زدن فاصله مابین خطوط را اوزمان می دهیم ، مقدار اوزمان 3 الی 5 سانتی متر است که درصورت دلخواه و بخواهیم گشادی بیشتری داشته باشیم این عدد را بیشتر هم میتوانیم بگیریم اگربخواهیم تاج آستین پف بیشتر و ایستایی بالاتری داشته باشد می توانیم از قسمت وسط تاج آستین به اندازه 2 الی 4 سانتی متر به سمت بالا رفته و منحنی تاج آستین را بالاتر طراحی کنیم.

پس از طراحی آستین دور الگو را قیچی کرده آستین را روی پارچه قرار می دهیم جهت قرارگرفتن آستین طول آستین به سمت طول پارچه یا راه پارچه می باشد.

پس از برش درجه دوخت چرخ را درشت کرده از نقطه  AE  تا   HAE      2ردیف دوخت درشت می زنیم این دوخت را با دست کشیده و چین های مرتب و یکدست می دهیم پهلوی آستین را دوخته و هلال حلقه را به دور حلقه بالاتنه وصل می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس