۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش آستین لاله ای کوتاه

آموزش آستین لاله ای کوتاه

حتما در خیلی از لباس ها آستین هایی دیده اید که شبیه گل لاله هستند که بخاطر این شباهت، به آنها آستین لاله ای گفته می شود، می خواهیم در این ویدیو آموزش الگوسازی، دوخت و برش آستین لاله ای کوتاه را با هم ببینیم و یاد بگیریم.

الگوی دوخت آستین لاله ای کوتاه

اول از همه اساس آستین را رسم می کنیم، برای رسم اساس آستین (فرقی نمی کند با قد کوتاه باشد یا با قد بلند) بعد از کشیدن اساس آستین در قسمت وسط، خط مرکزی آستین که نقطه A در نظر گرفته شده، از این نقطه به سمت چپ و سمت راست آستین هر طرف 10 سانتیمتر علامت می زنیم، نقطه B و C به دست می آید. در قسمت لبه دست آستین دوباره از خط وسط به اندازه 3 الی 5 سانتیمتر بالا می رویم، این فاصله ای که در نظر گرفتیم برای این است که آن فضایی را که می خواهیم روی دست باز باشد را مشخص کنیم، پس هر چقدر بیشتر بالا بروید آن فضا بازتر می شود و هر چه این عدد را کمتر در نظر بگیرید آستین بسته تر خواهد شد.

الگوی آستین لاله ای کوتاه

بعد از اینکه این کار را انجام دادید از نقطه C به طور منحنی طوری که از این فاصله که برای روی دست در نظر گرفته بودید این منحنی رد شود و به دو طرف لبه آستین وصل شود، این را می توانید با خط کش پیستوله هم انجام دهید، در مرحله بعد همین کار را در سمت چپ آستین انجام دهید و دوباره از نقطه B به طوری که از فاصله روی دست آستین منحنی رد شود این خط را می کشیم و وصل می کنیم به خط راست آستین لبه دست، دوباره هم میتوانید این منحنی را به وسیله پیستوله بکشید، بعد از کشیدن شکل و طرح آستین حالا نوبت میرسد به اینکه بخواهیم آستین را کپی کنیم که می توانید با استفاده از کاغذ پوستی این کار را انجام دهید و تمام خط های وسط آستین را کپی کردن روی کاغذ پوستی مشخص می کنیم.

آموزش آستین لاله ای کوتاه

آموزش دوخت آستین لاله ای کوتاه

در ادامه آموزش آستین لاله ای کوتاه کاغذ پوستی را روی الگو می گذارید و فرقی نمی کند اول جلوی آستین و یا پشت آستین را کپی کنید، از قسمت CAB و قسمت جلوی آستین کامل آن را کپی می کنید، بعد از کپی کردن قسمت جلو نوبت پشت آستین است که از نقطه AB و قسمت پشت آستین را کامل کپی می کنید. قسمت کپی شده آستین به این صورت در می آید که روی آن خط مرکزی وسط آستین کامل مشخص شده و نقاط موازنه آستین در پشت و جلو مشخص شده است، در انتها قسمت هایی که درز زیر آستین است را به همدیگر می چسبانید به طوری که در فیلم مشاهده می کنید.
به نظر شما این نوع آستین مناسب چه بالاتنه ای می باشد و بهتر است روی چه بالاتنه ای پیاده شود؟ آستین لاله ای برای بلوزها و تونیک ها و حتیپیراهن های عصر و مهمانی مناسب می باشد و در شانه های ظریف جلوه زیباتری دارد تا بازوهای خیلی پر.

برای آموزش آستین لاله ای مدل ب ب کلیک کنید.

برش: برای برش آستین لاله ای الگو را روی دولای باز پارچه قرار دهید، دورتادور الگو را 5/1 سانتیمتر جای دوخت بگذارید، برای دوخت قسمت پایین کار یعنی جایی که لاله قرار می گیرد به روش های مختلف می توانید تمیز دوزی را انجام دهی، یکی اینکه از دوخت نوار اریب استفاده کنیم که در این صورت نیم سانتیمتر جای دوخت نیاز است و یا اینکه دورتادور آستین را سردوز یا زیگزال بزنید و یک سانتیمتر تا بزنید و به سمت داخل برگردانید و روش دیگر هم استفاده از پایه پیچ رول است که به حالت سه پیچ تا میشود و برمیگردد.

آموزش آستین لاله ای کوتاه

آستین لاله ای کوتاه

چه پارچه ای برای آموزش آستین لاله ای بهتر است استفاده کنیم؟ پارچه های لخت و با ریزش بالا خیلی زیباتر نشان می دهند مثل ژرژت، حریر و حتی ساتن ابریشم های خیلی ظریف و حتی می توانند طرح دار هم باشند و یا حتی ترکیبی از پارچه ساده و طرح دار.
پس قبل از اینکه شروع به دوخت کنیم حتما باید دورتادور آستین را تمیز دوزی را انجام دهید، بعد از اینکه این کارها را انجام دادید و قسمت پایین آستین را تمیز کاری انجام دادید قسمت نقطه موازنه خط مرکزی، زیر بغل، موازنه جلو و موازنه پشت را حتما چرت بزنید. در اینجا دورتادور آستین را سردوز زدیم و یک سانتیمتر برمیگردانیم داخل و تمیزکاری را انجام می دهید، بعد از اینکه دوخت را انجام دادید می توانید با یک اتوکشی خوب میتوانید به ایستایی بهتر کار کمک کنید.

مدل استین لاله ای

بعد از این مرحله از قسمت پشت آستین به سمت جلوی آستین، آستین را برمی گردانیم و از نقطه موازنه ای که روی خط مرکزی که قبلا چرت زده بودید روی هم قرار می دهید و با یک دوخت این دوتا قسمت را با هم فیکس می کنیم، حالا دو سر لاله به هم وصل شده و آن را به قسمت بالاتنه وصل کنید که برای وصل آستین قبل از دوخت یک دوخت درشت میزنید و خورد آستین را می دهید و طبق وصل آستین نقاط موازنه را سرجای خودش قرار می دهید و بالاتنه آماده میشود، آستین ما کامل شد.
آموزش را دیدید و پسندیدید؟ نظرات و پیشنهادات سازنده خود را کامنت بگذارید و این آموزش را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آنها هم بتوانند ازین آموزش رایگان لذت ببرند.

برای خرید الگوی آماده آستین لاله ای کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس